رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان خبر داد؛

ارسال بیش از ۳ هزار اثر به جشنواره «خط سرخ سردار» در کردستان

«مفیدی» از برگزاری اختتامیه جشنواره «خط سرخ سردار» ویژه دانش‌آموزان استان کردستان همزمان با ۲۲ اسفند مصادف با روز شهید خبر داد و گفت: سه هزار و ۹۱۵ دانش‌آموز مدارس شاهد استان در سه دوره تحصیلی در این جشنواره مشارکت دارند.
کد خبر: ۵۰۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ - 02March 2022

ارسال بیش از ۳ هزار اثر به جشنواره «خط سرخ سردار» در کردستانبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «صلاح‌الدین مفیدی» رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان، ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران استان اظهار داشت: ۳۰۰ دانش‌آموز طرح پراکنده در سطح استان مشغول به تحصیل هستند که وضعیت تحصیلی آن‌ها از طریق نیرو‌های طرح پراکنده در حال پیگیری است.

وی بررسی مسائل مالی مدارس شاهد توسط بازرسان مالی این حوزه و نظارت بر منابع مالی و هزینه کرد این مدارس بر اساس دستورالعمل مالی ابلاغی را از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط اداره شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان ذکر کرد و افزود: نتایج بازرسی‌ها به ستاد‌های اجرایی شاهد شهرستان‍‌ها جهت اطلاع و پیگیری لازم اعلام می‌شود.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران استان کردستان، تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات نوبت دی‌ دانش‎آموزان مدارس شاهد استان در دوره‌های تحصیلی را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در اجرای مصوبات جلسه قبل ستاد شاهد بر شمرد و بیان کرد: در این راستا باید برای ارتقاء کیفیت آموزشی و کم‌آموزی دانش‌آموزان، نیازمند برگزاری کلاس‌های تقویتی برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای برگزاری یادواره شهدا به صورت متمرکز و استانی و کارگاه آموزشی شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد ویژه مدیران و دست‌اندرکاران این حوزه به صورت حضوری در دست اجراست.

مفیدی با بیان اینکه اسفند جاری برای برگزاری این برنامه‌ها تعیین شده بود، گفت: با توجه به شرایط کرونایی و هماهنگی صورت گرفته، این برنامه‌ها، اردیبهشت سال آینده به‌صورت حضوری برگزار خواهند شد.

وی برگزاری اختتامیه جشنواره «خط سرخ سردار» ویژه دانش‌آموزان استان کردستان همزمان با ۲۲ اسفند مصادف با روز شهید خبر داد و گفت: در تلاشیم تا استان کردستان به‌عنوان دبیرخانه کشوری این جشنواره انتخاب شود.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران استان کردستان با اشاره به این‌که فراخوان جشنواره «خط سرخ سردار» در سالگرد شهادت سردار سلیمانی اعلام شده بود، ادادمه داد: این جشنواره با استقبال خیلی‌خوب دانش‌آموزان روبرو شد که امیدواریم با توجه به تجربه موفق استان و به منظور تداوم این جشنواره به پیشنهاد وزارت آموزش و‌پرورش، کردستان به عنوان دبیرخانه کشوری جشنواره مذکور انتخاب خواهد شد.

وی از مشارکت سه هزار و ۹۱۵ دانش‌آموز مدارس شاهد استان در سه دوره تحصیلی در جشنواره «خط سرخ سردار» خبر داد و گفت: بعد از داوری و انتخاب نفرات برتر در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی، آثار تعداد ۳۱۴ نفر از دانش‌آموزان به‌عنوان آثار برتر در ۲۶ رشته به مرحله استانی ارسال شده و در حال داوری است.

مفیدی گفت: در نهایت تعداد ۷۸ نفر انتخاب و در هر رشته از نفرات اول، دوم و سوم و داوران استانی و مدیران و معاونان پرورشی مدارس شاهد فعال در جشنواره تقدیر خواهد شد. در همین راستا، کلیپی از اقدامات ارزشمند و آثار دانش‌آموزان عزیز برای پخش در کانال «شمیم شاهد» استان در شبکه «شاد» و گروه‌های استانی شاهد و ایثارگران تهیه و آثار منتخب در نمایشگاهی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به در پیش بودن ۲۲ اسفند مصادف با روز شهید یادآور شد: تهیه کلیپی ارزشمند با حضور ۶۳ نفر از فرزندان معزز شهدای شاغل به تحصیل در مدارس شاهد، حضور و غبارروبی مزار مطهر این شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای شاغل در اداره‌کل آموزش و پرورش استان، از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مناسبت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار