مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

بازدید ۳۰ هزار نفر از موزه دفاع مقدس استان مرکزی در یک‌سال گذشته

سرهنگ کریمی گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان مرکزی در حوزه دفاع مقدس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است که سال گذشته فاز دوم آن به بهره‌برداری رسید و در این یک‌سال بیش از ۳۰ هزار نفر از اقشار مردم و عمدتاً جوانان از آن بازدید داشتند.
کد خبر: ۴۷۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ - 29August 2021

شعار محوری برنامه های هفته دفاع مقدس «ما مقتدریم» استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در این استان، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های ملت عاشورایی ایران است که حماسه‌های زیادی به یادگار گذاشتند و امروز این فرهنگ ارزشمند همچون گنجی گران‌بها و تمام‌نشدنی در اختیار ماست که باید آن را برای نسل جوان به‌خوبی بازخوانی کنیم.

وی افزود: تجربه موفق برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی و دستاوردهای زیادی که در طی ۶ سال گذشته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کسب شده، استان مرکزی را به یک استان پیشتاز و پیشگام در این عرصه تبدیل کرده و لذا باید در هفته دفاع مقدس سال جاری برنامه‌های فاخری مدنظر داشته باشیم.

کریمی ادامه داد: در سال جاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در ادامه مسیر کنگره شهدای استان مرکزی، ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در استان تشکیل شد و شعار محوری کلیه برنامه‌های دفاع مقدس در سال جاری «ما مقتدریم» است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین درس‌های دفاع مقدس شکوفایی استعدادها و توانایی‌های اقشار مختلف مردم برای دفاع همه‌جانبه از کشور بود و امروز برای رسیدن به پیشرفت و فتح قله‌های بلند، باید از دفاع مقدس درس بگیریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان مرکزی، با همان نقشه راهی که ستاد کنگره شهدای استان پیش روی ما قرار داده است، فعالیت‌ها را باقوت ادامه خواهیم داد که در این راستا ۲۵ کمیته تخصصی و ۱۶ کارگروه که از زمان کنگره فعال شدند، نقش‌آفرینی می‌کنند و کلیه نهادها، ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌ها در آن‌ها عضویت دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار نفر از فعالان فرهنگی، اجتماعی و هنری در استان مرکزی به برکت کنگره شهدای استان سازمان‌دهی شده‌اند و لذا وظیفه‌داریم برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس بار دیگر همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را پای‌کار بیاوریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان مرکزی در حوزه دفاع مقدس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است که سال گذشته فاز دوم آن به بهره‌برداری رسید و در این یک‌سال بیش از ۳۰ هزار نفر از اقشار مردم و عمدتاً جوانان از آن بازدید داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم بازدید از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس با محدودیت مواجه شده و امیدواریم با کنترل بیماری، بازدیدها و اجرای طرح شهید مجید ایزدپناه ادامه پیدا کند و دانشجویان و مردم بتوانند با بخشی از نقش استان مرکزی در دفاع مقدس آشنا شوند.

کریمی ادامه داد: در آستانه هفته دفاع مقدس با اعلام یک فراخوان عمومی به کلیه دستگاه‌ها در سطح استان برای اعلام برنامه‌های پیشنهادی در روزهای آینده برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد شد و با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا، انتظار داریم برنامه‌ها عمدتا محتوایی و گفتمانی باشند و دوما با محدودیت و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای اجرا و برنامه‌ریزی دقیق برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، ستاد کنگره شهدای استان به شکل هفتگی با حضور مسئولین ارشد استان جلسات خود را برگزار می‌کند و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار