نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دولت سیزدهم همانند دولت شهید رجایی از تواضع و روحیه انقلابی برخوردار باشد

منتظری گفت: حجت‌الاسلام رئیسی باید تلاش کند که دولتش همانند دولت شهید رجایی از تواضع و روحیه انقلابی برخوردار باشد.
کد خبر: ۴۷۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 30August 2021

دولت سیزدهم همانند دولت شهید رجایی از تواضع و روحیه انقلابی برخوردار باشدغلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با شاخص مردمی بودن دولت، اظهار داشت: مردمی بودن یکی از شاخصه‌های مهم شهیدان رجایی و باهنر بود که این مهم در دولت آن‌ها بروز و ظهور پیدا کرد. زمانی یک دولت و نظام سیاسی موفق خواهد شد که پیوند عمیقی با مردم برقرار کند و از زندگی اشرافی و تجمل‌گرایانه به دور باشد.

وی ادامه داد: ضروری است زندگی رئیس جمهور و اطرافیان او ساده و بی‌تجملات باشد. امام علی (ع) فرمودند که مسئولان و متولیان باید در حد اقشار متوسط جامعه سلوک داشته باشند و زندگی کنند اما اگر یک حالت اشرافی و تجمل‌گرایانه به خود بگیرند و میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد شود، قطع به یقین این دولت، دولت مردمی نخواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهیدان باهنر و رجایی پایه‌گذاران حرکت‌های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی بودند، خاطرنشان کرد: در حوزه حکمرانی باید این دو شهید بزرگوار را الگو قرار داد؛ مسئولان باید سبک زندگی و منش و اخلاقیات این دو شهید را مد نظر داشته باشند تا مبادا خارج از عرف اسلامی و آنچه‌ که ائمه و امامین انقلاب به آن توصیه کرده‌اند، عمل کنند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حجت‌الاسلام رئیسی از زمان تبلیغات انتخاباتی بر مردمی بودن دولتش تأکید داشت و مسیر حرکت دولتش را هم بر این اساس ترسیم کرد. همچنین ایشان در انتخاب استانداران، وزیران و مدیران میانی هم تأکید دارد که شاخصه مردمی بودن رعایت شود و از نظر او مدیران دولتش باید از تواضع و روحیه انقلابی برخوردار باشند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به خوزستان بیان داشت: سفر یک‌روزه و یکباره حجت‌الاسلام رئیسی به خوزستان در نهایت سادگی و بدون تشریفات انجام شد و او بدون تجمل در بین مردم حضور پیدا کرد و پای درد و دل و مشکلات مردم نشست. این رفتار سبب می‌شود که محبوبیت دولت در بین مردم افزایش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است یک چهره سیاسی و اجتماعی یا یک رئیس جمهور زمانی موفق خواهد شد که در دل مردم محبوب باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رموز موفقیت پیامبر اسلام (ص) نیز خوش‌قلبی و مهربانی ایشان بود که قرآن کریم هم بر آن بار‌ها تأکید کرده است؛ بنابراین به دولت سیزدهم توصیه می‌کنم که منش و سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار را همانند شهیدان رجایی و باهنر در پیش بگیرد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار