اسماعیل جلیلی:

جای اسطوره‌های ایرانی و اسلامی روی لوازم التحریر ما خالی است

یکی از بسترهای تبلیغاتی که در چند سال گذشته در اختیار فرهنگ بیگانه قرار گرفته تصاویر و نمادهای نوشت افزارهای دانش آموزان است.
کد خبر: ۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱ - 19October 2013

جای اسطوره‌های ایرانی و اسلامی روی لوازم التحریر ما خالی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با اعلام ورود موسسه های انقلابی به عرصه تولید نوشت افزار های ملی و دینی گفت: یکی از بسترهای تبلیغاتی که در چند سال گذشته در اختیار فرهنگ بیگانه قرار گرفته و برنامهریزی صحیحی در این باره وجود نداشته است تصاویر و نمادهای نوشت افزارهای دانش آموزان است.

وی افزود: هر سال و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، بازار لوازمالتحریردر دست دلالان و واردکنندگان می افتد و طرحهای خارجی ویترین بازار ایران را اشغال می کند اما از سوی مسئولان هیچ تلاشی برای برون رفت از این شرایط و بهبود آن صورت نمی گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش واردات و افزایش کیفیت محصولات داخلی باید در کنار هم پیگیری و اجرا شود. تا کاهش واردات رخ ندهد کیفیت محصولات داخلی افزایش پیدا نمیکند، اگر کیفیت محصولات داخلی افزایش نیابد نیز نمیتوانیم جلوی واردات را بگیریم.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند ودست آنها را درتولید نوشتافزارهای متنوع و زیبا و دارای هویت ملی و دینی باز بگذارد به طور حتم کالاهای وارداتی جایی در بازارهای داخلی نخواهند داشت.

وی افزود: تولیدکنندگان لوازمالتحریر ایرانی واسلامی باید اصل تنوع، رنگبندیدرست و اصولی و مساله مهم جذاب بودن را در محصولات خود لحاظ کنند اگر این عوامل با دقت رعایت شوند کالاهای وارداتی بی رونق خواهند شد و مشتریان خود را از دست خواهند داد.

جلیلی تاکید کرد: نمیتوان به دانشآموزان و والدین آنها دستور داد که لوازم التحریر خارجی نخرند، با دستور نمی شود در این میدان وارد شد. باید از تولیدکنندگان لوازمالتحریر ایرانی و اسلامی حمایت کرد تا در این رقابت وارد شده و با اتکاء به جذابیتهای فرهنگی و تاریخی مان، دانشآموزان را به خرید لوازمالتحریرها ایرانی و اسلامی ترغیب کنند.

نظر شما
پربیننده ها