مراسم تجلیل از شهدای دولت برگزار شد؛

اوحدی: شهدای دولت نماد خدمت صادقانه هستند

رئیس بنیاد شهید گفت: نخستین کلماتی که با شنیدن نام شهیدان رجایی و باهنر به ذهن می‌رسد موضوع خدمت صادقانه است و بالاترین کار از نظر بزرگان دین ما خدمت به مردم بوده است.
کد خبر: ۴۷۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ - 30August 2021

.به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از شهدای دولت (دولتمردان شاهد) که به‌صورت وبینار در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دولت اظهار داشت: در طول ۴۲ ساله انقلاب شاهد فراز و نشیب‌های بسیار زیادی بوده‌ایم و رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه گام دوم انقلاب پس از ۴۰ سال شرایط را برای خیز و جهش دوم انقلاب اسلامی مهیا کردند.

معاون رئیس جمهور افزود: اگر امروز پس از گذشت ۴۰ سال از شهادت شهیدان رجایی، باهنر و سایر شهدای دولت یاد می‌کنیم و آنان را الگوی خود قرار می‌دهیم نشانه دیگری از سربلندی انقلاب اسلامی است.

اوحدی ادامه داد: تمام پدیده‌های عالم خلقت از عوامل درونی و عوامل محیطی تأثیر می‌پذیرند. عوامل درونی به جز انسان در سایر مخلوقات به صورت تکوینی قرار گرفته و مسئله‌ای ثابت است. عوامل درونی انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات به دلیل قدرت اختیار و انتخاب، تکوینی نیست و می‌تواند از نظر درونی رشد داشته باشد و هر قدر یک انسان از نظر درونی رشد پیدا کند در برابر عوامل بیرونی مقاوم خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: شهید رجایی به درجه‌ای از ارزش رسید که اعتبار ایشان فراتر از جایگاهشان رفت و جایگاه این شهید بود که از او اعتبار گرفت.

معاون رئیس جمهور شهیدان رجایی و باهنر را نماد خدمت دانست و افزود: نخستین کلماتی که با شنیدن نام شهیدان رجایی و باهنر به ذهن می‌رسد موضوع خدمت صادقانه است و بالاترین کار از نظر بزرگان دین ما خدمت به مردم بوده است. دوره ریاست جمهوری شهید رجایی کمتر از یک ماه بود، اما در همین مدت کوتاه تأثیری به جای گذاشتند که بعد از ۴۰ سال همچنان از آن یاد می‌شود. در همان زمان شخصی مانند بنی‌صدر نیز حضور داشت که زمانی جزو نیرو‌های دوران ابتدای انقلاب بود، اما با کار‌های خود امروز به‌عنوان یکی از عناصر منفور شناخته می‌شود.

اوحدی ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر یک شبه به این درجه نرسیدند بلکه مراحلی را طی کرده بودند که به این اعتبار دست پیدا کردند. خستگی برای شهدای دولت معنی نداشت و چهره این عزیزان همواره با نشاط بود و خدمت برای آنان مهم‌ترین مسئله بود.

وی با اشاره به شرایط بسیار سخت سال ۱۳۶۰ گفت: اگر آن سال را سخت‌ترین و پیچیده‌ترین سال انقلاب بدانیم سخن عجیبی نگفته‌ایم، توطئه‌ای که در آن مقطع علیه انقلاب انجام شد بسیار عظیم و سخت بود، اما به برکت خون پاک شهیدان ناکام ماند و انقلاب با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه داد.

معاون رئیس جمهور افزود: اتاق‌های فکر جنگ در آمریکا و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده بودند که رژیم عراق در برابر ایران شکست خواهد خورد و نتیجه گرفته بودند که باید انقلاب اسلامی را از وجود نیرو‌های تأثیرگذار خود خالی کنند. در سال ۱۳۶۰ ترور‌های متعددی انجام شد که نخستین آن‌ها علیه آیت الله خامنه‌ای بود و پس از آن بلافاصله عملیات تروریستی منجر به شهادت شهید بهشتی و یارانشان شد و در کنار آن ترور‌های کور در شهر‌ها علیه مردم انجام می‌شد. پس از آن نیز در هشتم شهریور شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت با عملیات تروریستی به شهادت رسیدند. دشمن به خیال خام خود فکر می‌کرد با چنین اقداماتی کار را تمام می‌کند، اما در اوج بحران‌ها، امام خمینی (ره) فرمان شکستن حصر آبادان را صادر کردند. هرچند در چنین شرایطی بود که شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، جهان‌آرا و... بر اثر سقوط هواپیما به شهادت رسیدند، اما با هدایت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی از تمام این مشکلات عبور کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شرایط امروز کشورمان گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها عنوان کرده‌اند که کشورمان امروز در معرض جنگ نرم قرار دارد. اگر در دوران دفاع مقدس جنگ در مرز‌های کشور جریان داشت امروز با ابزار‌های مختلف این جنگ به داخل خانه‌ها کشیده شده است. ۳۶۰ کانال خبری به صورت مدام در حال بمباران تبلیغاتی علیه کشورمان هستند و جنگی تمام عیار را علیه انقلاب اسلامی پیش می‌برند.

اوحدی ادامه داد: ان‌شاءالله با تأسی به ارزش‌های شهدای بزرگوار کشورمان که همان ارزش‌های اهل بیت (ع) است همچنان در برابر تمام این فتنه‌ها ایستادگی می‌کنیم.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم و ویژگی‌هایی که از دولتمردان توصیف کردند بیش از همه شامل شهیدان رجایی و باهنر بود که از جمله آنان می‌توان به مردمی بودن و تواضع اشاره کرد.

وی افزود: مشی و روش این شهیدان باید همواره مدنظر تمام خدمتگزاران مردم و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران باشد.

در این مراسم از خانواده شهیدان دولت؛ شهید تندگویان، شهید نامجو، شهید شاهوی، شهید فیاض‌بخش، شهید تبریزی زواره و شهید حبیب جلیلی در محل کنگره و به‌صورت همزمان در استان‌ها تجلیل و تقدیر به‌عمل آمد.

همچنین لباس شهید محسن فخری‌زاده در لحظه شهادت نیز توسط خانواده این شهید به موزه شهدا اهدا شد.

رونمایی از دو کتاب ایثار اجتماعی در قرآن کریم و ایثار اجتماعی در نهج‌البلاغه نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها