با دستور وزیر دفاع صورت گرفت؛

اعزام هواپیمای آتش‌نشان برای اطفای حریق تالاب انزلی

با دستور وزیر دفاع به مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع، هواپیمای آتش‌نشان جهت اطفای حریق در تالاب انزلی به این منطقه اعزام شد.
کد خبر: ۴۷۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 01September 2021

اعزام هواپیمای آتش‌نشان برای اطفای حریق تالاب انزلیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، خلبان «محمدمهدی نوری آل آقا» رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع در خصوص اعزام هواپیمای آتش‌نشان به تالاب انزلی، اظهار داشت: برابر اعلام حریق توسط سازمان محیط زیست و مدیریت بحران استان گیلان در روز دوشنبه ۸ شهریور بلافاصله نسبت به اعزام بالگرد اطفای حریق با سبد چهار لیتری به تالاب انزلی اقدام لازم صورت گرفت و حریق اطفا شد، اما به دلیل وسعت و باد شدید در منطقه مجددا آتش شعله‌ور و منجر به ادامه عملیات تا امروز شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون جهت مهار آتش بیش از ۵۰ سورتی پرواز انجام شده و بیش از ۱۵۰ هزار لیتر آب ریخته شده است و با توجه به احساس نیاز فوری جهت اطفای سریع‌تر در منطقه هماهنگی با یگان عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه انجام و پرواز هواپیمای ایلوشین با ظرفیت ۴۰ تن آب در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شرایط تالاب انزلی به واسطه نبودِ ارتفاعات بلند و یک‌سطح بودن به شکلی است که قابلیت استفاده از هواپیما را دارد و با توجه به وسعت آتش، اثرگذاری بالاتری را نسبت به بالگرد ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع اضافه کرد: تالاب امیرکلایه که طعمه حریق شده به دلیل دارا بودن گونه‌های جانوری و زیست‌محیطی خاص آن، از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هکتار از نیزار‌های تالاب انزلی طعمه حریق شده است، تصریح کرد: استفاده از بالگرد برای مهار حریق با این وسعت پاسخگو نیست و باید از هواپیمای آتش‌نشان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر جایی که نیاز به استفاده از ظرفیت هواپیما باشد و از نظر موقعیت اثرگذاری جهت اطفای حریق را داشته باشد از این ظرفیت همانند گذشته مثل تالاب هورالعظیم استان خوزستان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار