موریتانی هر گونه تماس با رژیم صهیونیستی را رد کرد

سخنگوی رسمی دولت موریتانی در واکنش به اخبار رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص تماس این رژیم با پایتخت‌های برخی کشور‌های عربی و اسلامی از جمله نواکشوت، این خبر را رد کرد.
کد خبر: ۴۷۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ - 02September 2021

موریتانی هر گونه تماس با رژیم صهیونیستی را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت موریتانی هر گونه تماس با رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط دیپلماتیک را قویا تکذیب کرد.

«المختار ولد داهی» وزیر فرهنگ و سخنگوی رسمی دولت موریتانی با اعلام این مطلب اظهار داشت: «دو مسئله بر دیپلماسی موریتانی در این خصوص حاکم است؛ یکی طرفداری مطلق از حقوق و منافع ملت فلسطین و دیگری مخالفت با انجام هر گونه تماس‌های محرمانه».

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، این وزیر موریتانی در یک کنفرانس خبری در نواکشوت افزود: «قاطعانه وجود هر گونه تماس بین موریتانی و اسرائیل در این زمینه را رد می‌کنم».

روز چهارشنبه (دیروز) رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شدند که این رژیم تماس‌هایی با برخی کشور‌های عربی و اسلامی از جمله موریتانی به منظور ایجاد روابط دیپلماتیک، برقرار کرده است.

در سال ۱۹۹۹ موریتانی روابط دیپلماتیک کاملی با رژیم صهیونیستی برقرار کرد تا اینکه «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس جمهور سابق این کشور در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال ۲۰۰۹، دستور توقف این روابط را صادر کرد. موریتانی در سال ۲۰۱۰ رسما ضمن قطع روابط با رژیم صهیونیستی، سفیر این رژیم را اخراج کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها