حزب الوفاق بحرین:

با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه به عنوان یک تهدید تعامل خواهد شد

پس از اعلام خبر سفر قریب‌الوقوع وزیرخارجه تل‌آویو به منامه، حزب الوفاق بحرین با تأکید بر اینکه این مقام صهیونیست نباید پایش را در خاک این کشور بگذارد، تأکید کرد که در صورت انجام این سفر، با آن به عنوان یک تهدید تعامل خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ - 29September 2021

با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه به عنوان یک تهدید تعامل خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب الوفاق بحرین، عصر امروز (چهارشنبه)، به اعلام وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره سفر «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم به بحرین واکنش نشان داد.

حزب الوفاق بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «برخی از رسانه‌ها اخباری با این مضمون منتشر کرده‌اند که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین سفر خواهد کرد. این خبر تحریک‌کننده و این سفر کاملا مردود است و او نباید پایش را در خاک بحرین بگذارد».

در ادامه ضمن اعلام مخالفت قاطع تمام مردم بحرین با آلوده شدن خاک این کشور، تأکید شده است که «هر گونه حضور [صهیونیستی]در خاک بحرین به معنای تحریک احساسات بحرینی‌ها، تلاشی مأیوسانه برای درهم شکستن حرف و اراده آن‌ها و در عین حال کارشکنی بزرگی در حق مردم این کشور در مسائل سرنوشت‌ساز و اصولی این کشور است».

حزب الوفافق بحرین اعلام کرد که دعوت‌کننده وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی رژیم این کشور است که از این حق برخوردار نیست و مردم بحرین آن را به عنوان نظام حاکم بر این کشور انتخاب نکرده‌اند تا با رژیم صهیونیستی روابط برقرار کند از‌این‌رو هرگونه ارتباط و روابط با تل‌آویو مردود و محکوم است و ملت بحرین آن را نخواهد پذیرفت و با آن به عنوان یک تهدید برای ثبات و موجودیت این کشور تعامل خواهد شد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که یائیر لاپید وزیر خارجه این رژیم، فردا پنجشنبه، عازم بحرین خواهد شد.

این سفر به دعوت «عبداللطیف بن راشد الزیانی» همتای بحرینی او بوده و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی خود به بحرین سفارت این رژیم را در منامه افتتاح خواهد کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین امروز اعلام کرد که دو طرف فردا چند توافقنامه امضاء خواهند کرد؛ با این حال، در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به عنوان این توافق‌ها اشاره‌ای نشده است.

طبق این اعلام، تل‌آویو و منامه، ظهر فردا، همچنین یک خط هوایی مستقیم از بحرین به فلسطین اشغالی افتتاح خواهند کرد که در طول هفته، دو پرواز انجام خواهد داد.

بحرین در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه عادس‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

یائیر لاپید تیر ماه امسال نیز سفارت رژیم صهیونیستی را در ابوظبی و کنسولگری این رژیم را در دبی رسما افتتاح کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار