نماینده ولی فقیه در مازندران:

تاریخ جنایت‌های قدرت‌های استعمارگر را فراموش نکنیم

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: مردم ما نباید تاریخ جنایت‌های قدرت‌های استعمارگر را فراموش کنند.
کد خبر: ۴۷۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ - 03September 2021

تاریخ جنایت‌های قدرت‌های استعمارگر را فراموش نکنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه نیاز به انسان ذلت می‌آورد و نیاز به خدا اکرام به همراه دارد، اظهار داشت: باید در شرایط خوب خدا را بشناسیم تا خدا در شرایط سخت ما را بشناسد.

محمدی لائینی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) و بیان اینکه این امام در شرایط خفقان، خشونت و ستم دوسال باقی مانده حکومت یزد ملعون و حکومت بیست ساله هشام امامت کرد، ادامه داد: امام سجاد بعد از واقعه عاشورا و کربلا پیام عاشورا، خون شهدای کربلا و دستاورد‌ها را حفظ کرد و به نسل‌های بعدی رساند.

وی با بیان اینکه تربیت انسان و نیرو و حفظ جان خود و اقلیت باقی مانده در شرایط سخت امامت این امام بسیار دشوار بوده است، گفت: امام سجاد داغ مصائب کربلا را هیچگاه فراموش نکرد و همواره در مصیبت شهادت شهدای کربلا گریان و ناراحت بود.

خون شهدای ۱۷ شهریور عزت و استقلال برای کشور به ارمغان آورد

امام جمعه ساری با گرامیداشت هفده شهریور جمعه سیاه گفت: این روز به تعبیر امام، یوم الله است و خون شهدای هفده شهریور پیروزی، عزت و استقلال را برای کشور به ارمغان آورد.

محمدی لائینی با گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس و بیان اینکه مردم ما نباید تاریخ جنایت‌های قدرت‌های استعمارگر را فراموش کنند، گفت: امروز با رفتن به سمت انگلیس، فرانسه و آمریکا رشد نمی‌کنیم چراکه آن‌ها بدنبال منافع خود هستند و خواب رشد کردن در کنار این شیاطین خوابی است که تعبیر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ناامنی‌ها، چندبرابر شدن مواد مخدر، کشتار انسان‌های بیگناه غیرنظامی و غارت اموال نتیجه حضور بیست ساله آمریکا در افغانستان است، ادامه داد: انسان برای رسیدن به رشد و تعالی باید شیطان را از سرزمین و دل خود بیرون کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت بر مردمی بودن دولت تاکید کرد، مشخصه مردمی بودن را در برداشت کم و بازدهی زیاد دانست و گفت: دولت باید دولت مردمی بوده و هر مصوبه و طرحی پیوست عدالت داشته باشد.

مسئولین باید با فساد مبارزه کنند

وی مشخصه و لازمه مشروعیت حکومت را عدالت ورزی دانست و با عنوان اینکه اگر دولت با عدالت رفتار کند انسان‌هایی که مسئولیت می‌گیرند باید انسان‌های عادل باشند، افزود: مکمل عدالت، فسادستیزی است و مسئول باید با فساد مبارزه کند.

امام جمعه ساری با تاکید بر احیای اعتماد و امید مردم و با اشاره به مشکلات، مسائل و تحریم‌های خارجی گفت: ناکارآمدی‌ها و خیانت‌ها به اعتماد عمومی و امید مردم آسیب می‌زند و باید دولتمردان این اعتماد را برگردانند و امید را احیا کنند و احیای امید و اعتماد هم به این است که حرف و عمل مسئولین یکی باشد و وعده‌ها عملی بشود.

محمدی لائینی با بیان اینکه موضوع تعارض منافع شخصی و منافع عمومی باید درست حل شود، تاکید کرد: یکی از عوامل اصلی، فساد و فزون‌خواهی است و نباید در تعارض منافع شخصی و عمومی، منافع عامه مردم را در نظر بگیریم و این تعارض را حل کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید کاری کنیم که انسان‌های شایسته و صالح روی کار بیایند چراکه حرف و عمل صالحان و عادلان یکی است و کارکرد آن‌ها امید و اعتماد مردم را ارتقا می‌بخشد.

آمریکا عملیات فرار را شجاعانه انجام داد

محمدی لائینی با بیان اینکه آمریکا پس از بیست سال حضور در افغانستان، عملیات فرار را شجاعانه انجام داده است، تصریح کرد: آمریکا تمام نوکران و خائنان و دوستان خود را جا گذاشته و سگ‌ها و گربه‌ها را برد و این باید آویزه گوش نوکرای آمریکا در کشور ما باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه آثار سوء حضور آمریکا در افغانستان، عراق و منطقه ده‌ها سال باقی می‌ماند، گفت: آثار بد مدیران و آثار اقتصاد امروز برای سال‌های سال باقی می‌ماند.

وی در پایان از دولت سیزدهم خواست تا در انتخاب استانداران، فرمانداران، چینش‌های استانی، شهرستانی، مدیران کل و... مدیران جهادی، مردمی، دلسوز و پرکار را بکار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار