در وصیتنامه شهید مطرح شد؛

درخواست شهید «صداقت» از همسن و سالان خود

شهید صداقت از جمله رزمندگانی بود که با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرد و سرانجام پس از ۱۱ ماه و ۲۸ روز حضور در جبهه، در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ طی عملیات بدر در شرق رود دجله عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۷۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 08September 2021

مانع ضربه زدن دشمنان به انقلاب شوید/ راه من و شهدا را ادامه دهیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «علیرضا صداقت» از جمله شهدای هشت سال دفاع مقدس است که برای دفاع از اسلام و کشورش در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و در نهایت به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

او یازدهم شهریور ۱۳۴۶ در شهرستان میامی به دنیا آمد. شهید صداقت از جمله رزمندگانی بود که حین تحصیل به فکر آموختن حرفه دیگری هم بود. از این رو جوشکاری را انتخاب کرد و در کنار تحصیل به یادگیری این حرفه نیز مشغول شد اما با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرد و سرانجام پس از ۱۱ ماه و ۲۸ روز حضور در جبهه، در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ طی عملیات بدر در شرق رود دجله عراق به شهادت رسید.

قسمتی از دست نوشته‌های این شهید گرانقدر به شرح زیر است:‌

«ای برادرانم! از شما می‌خواهم که در راه خدا کار کنید و نگذارید (دشمنان) به این انقلاب ضربه بزنند. از شما می‌خواهم که اگر خدا خواست و من شهید شدم، راه من را ادامه دهید و امام را دعا کنید.‌

ای خواهرانم! از شما می‌خواهم که مرا ببخشید و حجاب خود را حفظ کنید. بچه‌هایی تربیت کنید که به درد این جامعه بخورند. به پسر‌های خود بگویید راه من و شهیدان دیگر را ادامه دهند و از شما می‌خواهم که نگذارید کسی به این انقلاب ضربه بزند.»

گفتنی است پیکر شهید علیرضا صداقت بعد از پایان جنگ تحمیلی در اوایل دهه هفتاد شمسی به خانواده خود بازگشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار