نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی:

ترور اگر چه ستم‌هایی روا داشت اما روحیه ایثار را تقویت کرد

یک نماینده اهل تسنن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات تروریست‌ها علیه ملت ایران گفت: جنایات غربی‌ها اگر چه موجب واردشدن مظالم و ستم‌های بسیاری بر شهدا و خانواده شهدای ترور شد اما این ترورها موجب تقویت روحیه ایثار و مقاومت در مردم و کارگزاران نظام شده است.
کد خبر: ۴۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ - 01June 2015

ترور اگر چه ستم‌هایی روا داشت اما روحیه ایثار را تقویت کرد

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دومین کنگره بینالمللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، عثمان احمدی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بیش از هر کشور دیگری در معرض آثار و رفتارهای ناشی از ترور و تروریسم قرار داشته است اما حالا دنیا به این جمعبندی رسیده که با ترور و اقدامات تروریستی نمیتواند حریف مردم و نظام ایران شود.

حضور آمریکا در مذاکرات، بیانگر عزت و اوج قدرت ایران است

نماینده مردم مهاباد در مجلس نهم با اشاره به مذاکرات ایران و 5+1 بر سر برنامه هستهای تهران، بیان کرد: نشستن آمریکا و همپیمانانش پشت میز مذاکرات، نشاندهنده عزت و اوج قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در تبیین دلایلش گفت: یکی از دلایل حضور 1+5 پای میز مذاکرات، شکست آنها در ترورها، کارشکنیها، مانعتراشیها و تحریمها بوده است. آنها از هر راهی که رفتند، نتوانستند به ایران اسلامی فشار بیاورند تا اهداف و اغراض شومشان را پیاده کنند. کشورهای1+5 مایوس و مستاصل از همه محدودیتها و تحریمهای گذشته لاجرم از در گفتوگو و تعامل وارد شدند تا بلکه بتوانند دیدگاهها و اهداف شوم خود را اینبار به شیوهای جدید به کرسی بنشانند؛ اما با هوشمندی و ذکاوت مسئولان ارشد نظام به این هدف هم نمیرسند.

این نماینده اهل تسنن مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی بهدلیل ناکامی در اعلام ایدههای خود مبنی بر صلحآمیزنبودن برنامه هستهای ایران و از آن بدتر شکست در به زیر سلطه درآوردن دانشمندان هستهای کشورمان، چهار دانشمند و نخبه هستهای عزیزمان را هدف اقدامات تروریستی خود قرار دادند.

طراحان تروریسم بدانند ایران همیشه تمدنساز و نخبهپرور خواهد ماند

احمدی ادامه داد: طراحان و مجریان تروریسم به خیال خود تلاش کردند تا اطلاعات و فناوری بومی ایران را با ترور دانشمندان هستهای بیاثر کنند و به بیان روشنتر این کوردلان فکر میکردند با ترور این عزیزان میتوانند جلوی رشد و توسعه فناوری بومی هستهای ایران را بگیرند اما باید بدانند ایران اسلامی همیشه تاریخ، تمدنساز و نخبهپرور بوده و خواهد ماند.

هر ترور موجب تقویت روحیه مقاومت در مردم و کارگزاران نظام شد

نماینده مردم مهاباد در مجلس نهم با بیان اینکه طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر تعداد اقدامات تروریستی و شهدای ترور افزوده شده است، گفت: این جنایات اگر چه موجب واردشدن مظالم و ستمهای بسیاری بر شهدا و خانواده شهدای ترور شد اما هر تروری موجب تقویت روحیه ایثار و مقاومت در مردم و کارگزاران نظام شد و حالا دنیا به این جمعبندی رسیده که با ترور و اقدامات تروریستی نمیتواند حریف مردم و نظام ایران شود.

وی با بیان اینکه سازوکارهای کشورهای غربی و دستهای پشت پرده حکایت از حمایت آمریکا و کشورهای غربی از داعش دارد، گفت: کشورهایی که خودشان گروههای تندرو و افراطی از جمله داعش را بهوجود آورده و پروراندهاند هیچ وقت اجازه نخواهند داد جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف علیه دستپرورده خودشان دخالت کند.

این نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آمریکا و ائتلاف بهظاهر ضدداعش با حضور ایران در این ائتلاف موافقت میکرد جمهوری اسلامی ایران زیر و بم بیشتری از این گروهک تروریستی و حامیان آن به دست میآورد. طبیعتا حضور ایران در چنین ائتلافهایی به هیچ عنوان مورد موافقت آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

احمدی خاطرنشان کرد: یقینا در ائتلافی که نخستوزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا حضور دارند ایران اجازه مشارکت و حضور مؤثر نخواهد داشت.

حضور کشورهای قربانی تروریسم در کنگره، باعث اتخاذ راهبردهای مشترک میشود

نماینده مردم مهاباد در مجلس نهم از آمادگی برای حضور در دومین کنگره بینالمللی مبارزه با تروریسم سخن گفت و افزود: با حضور در این کنگره اطلاعات بیشتری از فجایع و جنایات تروریستها بهدست خواهیم آورد.

وی تاکید کرد: دومین کنگره بینالمللی مبارزه با تروریسم باید از زوایای مختلفی به مسئله ترور و تروریسم بپردازد. اطمینان میدهم حضور کشورهای قربانی تروریسم در کنگره مذکور بستر اتخاذ راهبردهای مشترک برای مبارزه منسجمتر با ترور و تروریسم را به وجود میآورد. نتایج این کنگره یقینا در اتخاذ راهبردهای مشترک بین ایران و کشورهای قربانی تروریسم تاثیرگذار خواهد بود.

این کنگره میتواند بر پیمانهای منطقهای و بینالمللی اثرگذار باشد

این نماینده اهل سنت مجلس افزود: حتی به نظر بنده آثار این کنگره در آینده منطقه و جهان بهویژه در پیمانهای منطقهای و بینالمللی بین ایران و کشورهای اسلامی، کشورهای آزادیخواه و کشورهای قربانی تروریسم تاثیرگذار خواهد بود. این پیمانها بستر اتحاد مضاعف بین کشورهای قربانی تروریسم را بیشتر میکند.

احمدی تاکید کرد: خانواده شهدای ترور براساس مصالح و ضرورتها باید نسبت به فجایع و جنایات تروریستها، شفافسازی و اطلاعرسانی خوبی انجام دهند البته نباید فراموش کرد که هرگونه اظهارنظری در این زمینه باید کارشناسی و با لحاظ همه فاکتورها و پارامترها اعم از عمق و وسعت مباحث انجام شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس نهم با اشاره به ظرفیت رسانهای کشورهای قربانی تروریسم، گفت: برگزارکنندگان دومین کنگره بینالمللی17000 شهید ترور، بر حسب ضرورتها باید از ظرفیت و پتانسیل رسانههای تصویری و مکتوب در سطح گستردهای استفاده کنند. ارتباط خانواده شهدای ترور با اصحاب رسانه باید بیش از گذشته شود. رسانهها باید از جزئیات بیشتری مطلع شوند تا انشاءالله اطلاعات و نتایج کنگره و آثار و جنایات تروریستها را که تا آخر عمر با خانواده شهدای ترور میماند، بهدرستی و عمق بیشتری بهاطلاع افکار عمومی مردم جهان برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها