عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌‎وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تلاش رئیس جمهور در انتخاب استانداران ویژه برای خوزستان و سیستان و بلوچستان

مالکی گفت: استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان از چنان اهمیتی برخوردار است که رئیس‌جمهور انتخاب استانداران ویژه را برای این دو استان در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۴۷۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 05September 2021

تلاش رئیس جمهور در انتخاب استانداران ویژه برای خوزستان و سیستان و بلوچستانفداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس درباره سفر حجت‌الاسلام رئیسی به شرق کشور و بازدید میدانی از مناطق محروم اظهار داشت: رئیس جمهور بعد از حضور در پاستور، بازدید از دو استان حساس کشور را بنا بر موقعیت خاص آن‌ها در اولویت کاری خود قرار داد.

وی با بیان این‌که استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان از چنان اهمیتی برخوردارند که رئیس‌جمهور درصدد انتخاب استانداران ویژه برایشان است، گفت: ساکنان این دو استان از دولت قبل انتظار رسیدگی به وضعیت و شرایطشان را داشتند اما متأُسفانه برخی مسائل اجازه نداد که خدمات و توجهات دولتی در این دو استان به اوج خود برسد.

عضو کمیسیون امنیب ملی مجلس با اشاره به این‌که عزم و جدیت حجت‌الاسلام رئیسی در انجام سریع و به موقع سفر‌های استانی نشان داد که خوزستان و سیستان و بلوچستان هرگز از کانون توجه دولت خارج نشده‌، عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد برای اینکه محرومیت در این دو استان از بین برود دولت تمام تلاش خود را به کار خوهد گرفت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که وعده‌های آقای رئیسی در خصوص رفع محرومیت و حل مشکلات مناطق مرزی بار مسئولیت او را سنگین کرده است.

مالکی متذکر شد: تیم اقتصادی دولت سیزدهم باید در ۶ ماه نخست عمر خود، حرفی برای گفتن داشته باشد. ضروری است که تیم اقتصادی دولت با ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت و البته امکان‌پذیر، بخش‌های از مشکلات مردم سیستان و بلوچستان و خوزستان را حل کنند تا از تشدید بحران جلوگیری شود.

وی پیشنهاد کرد که برای حل سریع‌تر مشکلات استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان بهتر است ساختار این استانداری ارتقا یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی‌های سفر استانی رئیس‌جمهور را دیدار چهره‌به‌چهره او با مردم دانست و در این باره گفت: با توجه به این‌که ویروس کرونا تمام کشور را تحت تأثیر قرار داده و همه مسئولان نگران سلامتی خود هستند و به خاطر همین موضوع دولت دوازدهم سفر‌های استانی را به طور کلی تعلیق کرد، آقای رئیسی با تک‌تک مردم استان‌های محروم دیدار چهره‌به‌چهره داشته و ترجیح می‌دهد به جای اینکه مشکلات استان‌ها را از زبان مسئولان بشنود از زبان خود مردم شنونده مشکلات باشد که این موضوع هم به افزایش امید در جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها