قهرمانی ارتش ایران در مسابقات بین‌المللی «اربابان سلاح»

تیم نیروی زمینی ارتش قهرمان مسابقات نظامی جهان ۲۰۲۱ در رشته «اربابان سلاح» شد.
کد خبر: ۴۷۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ - 05September 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، تیم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قهرمان مسابقات نظامی جهان ۲۰۲۱ در رشته «اربابان سلاح» در شاهین‌شهر اصفهان شد.

مسابقات نظامی «اربابان سلاح» از ۳۱ مرداد تا ۱۳شهریور جاری در شاهین‌ شهر اصفهان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات چهار تیم جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری سوسیالیستی ویتنام و جمهوری ازبکستان طی ۲ هفته در پنج مرحله توپخانه ۱۲۲ م‌مdc، توپخانه پدافند هوایی۲۳ م‌م، راکت‌انداز گراد ۱۲۲ میلی متری(کاتیوشا)، تیراندازی سلاح انفرادی (بیاتلون انفرادی) و نگهداری و تیراندازی گروهی (بیاتلون امدادی) به رقابت پرداختند.

در مرحله توپخانه ۱۲۲ م‌مdc نیروهای نظامی کشورهای ایران، ازبکستان، روسیه و ویتنام به ترتیب جایگاه اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

در مرحله توپخانه ۲۳ م‌م، پدافند کشورهای ایران‌، روسیه، ازبکستان و ویتنام به ترتیب حائز رتبه های برتر شدند.

در راکت‌انداز گراد ۱۲۲ میلی‌متری (کاتیوشا)، کشورهای ازبکستان، ایران، ویتنام ‌و روسیه، جایگاه نخست تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در تیراندازی سلاح انفرادی (بیاتلون انفرادی) کشورهای ایران، ازبکستان، روسیه و ویتنام، مقام های اول تا چهارم را کسب کردند.

در آخرین مرحله و امتیاز نهایی مسابقات در مرحله تیمی و ترکیبی نگهداری و تیراندازی گروهی (بیاتلون امدادی) نیز تیم ارتش ایران، ازبکستان، روسیه و ویتنام رتبه اول تا چهارم را به دست آوردند.

در اختتامیه این مسابقات از امیر سرتیپ دوم «محسن آذرافروز» ارشد نظامی ارتش ایران بخاطر هدایت تیم‌های ارتش در مسابقات ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و همچنین میزبانی مسابقات ۲۰۲۱ اربابان سلاح و کسب مقام قهرمانی این دوره از مسابقات تجلیل شد.

همچنین سرتیپ دوم «محمد جلالوند» مسوول کمیته اجرایی، سرهنگ خلبان «ولی رحمانی» مسوول کمیته راهبردی و سرهنگ «محمد سیدی» سرداور این مسابقات نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

تجلیل از خانواده شهید تاج‌الدینی به نمایندگی از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه تیم‌های شرکت‌کننده، اجرای سرود، حرکات رزمی، پرواز پاراگلایدر و نورافشانی از دیگر بخش‌های این‌ مراسم‌ بود.

اختتامیه این مسابقات، شامگاه شنبه با حضور امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ دوم «محمدحسین مستشاری» معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد و عالیرتبه کشورهای روسیه، ویتنام، ازبکستان و ایران در شاهین‌شهر اصفهان برگزار شد.

مسابقات نظامی ارتش های جهان از سال ۲۰۱۵ توسط روسیه طراحی و با حضور کشورهای مختلف آغاز شد و تیم‌های مختلف نظامی جمهوری اسلامی ایران تاکنون در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

امسال این مسابقات در ۳۴ رشته در ۱۱ کشور جهان از جمله رشته اربابان سلاح در زمینه نگهداری و بکارگیری تجهیزات توپخانه‌ای به میزبانی ارتش منطقه اصفهان در شاهین‌شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار