چراغ‌سبز طالبان برای برقراری ارتباط با آلمانی‌ها

سخنگوی طالبان گفت: این گروه مایل به برقراری روابط دیپلماتیک رسمی و مستحکم با آلمان بوده و از کمک‌های بشردوستانه این کشور استقبال خواهد کرد.
کد خبر: ۴۷۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ - 05September 2021

چراغ‌سبز طالبان برای برقراری ارتباط با آلمانی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز یکشنبه اظهار داشت: این گروه مایل به برقراری روابط با دولت آلمان است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، این سخنگوی طالبان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: این گروه مایل است روابط دیپلماتیک رسمی و مستحکمی با برلین داشته باشد.

او در ادامه گفت: طالبان مایل است آلمان و دیگر کشور‌ها حمایت مالی، کمک‌های بشردوستانه و همکاری در زمینه‌های سلامت، کشاورزی و آموزش را برای افغانستان فراهم کنند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه در دیدار با همتای قطری خود گفت: «به رسمیت شناختن طالبان هنوز اولویت ما نیست، اما معتقدیم که تعامل با طالبان به نتایج مثبتی منجر خواهد شد».

وی با ابراز امیدواری درباره پایبندی طالبان به حقوق بشر گفت: «ما آن‌ها را زیر نظر داریم و به کمک رسانی خود به شهروندان افغانستان ادامه خواهیم داد».

وزیر خارجه آلمان که کشورش یکی از کشور‌هایی است که افغانستان را به حال خود رها کرده افزود: «ما با علاقه تشکیل دولت جدید در افغانستان را بررسی می‌کنیم و برای آن چندین شرط تعیین کرده‌ایم».

پیش‌تر نیز «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان «هدف ما باید این باشد که تا آنجا که می‌توانیم دستاورد‌های خود در زمینه تغییرات ایجاد شده در بیست سال گذشته در افغانستان را حفظ کنیم. این موضوعی است که جامعه جهانی باید درباره آن با طالبان صحبت کند».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها