طالبان مدعی تسلط بر دره پنجشیر شد

سخنگوی طالبان مدعی شد که تقریباً تمام قلمروی ولایت «پنجشیر» در افغانستان اینک تحت کنترل نیرو‌های این گروه است.
کد خبر: ۴۷۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲ - 05September 2021

طالبان مدعی تسلط بر دره پنجشیر شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالیکه درگیری‌ها در ولایت «پنجشیر» وارد پنجمین روز خود شده است، سخنگوی طالبان عصر یکشنبه به وقت تهران مدعی شد که تقریباً تمام قلمروی ولایت پنجشیر در افغانستان اینک تحت کنترل نیرو‌های این گروه است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «محمد سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز یکشنبه به اظها رداشت: «تقریباً تمام قلمروی ولایت پنجشیر در افغانستان در حال حاضر تحت کنترل طالبان است.

وی مدعی شد: «تقریباً تمام نقاط پنجشیر تحت کنترل نیرو‌های ماست.»

این در حالی است که «فهیم دشتی»، سخنگوی جبهه پنجشیر با رد این ادعا گفت که نیرو‌های طالبان از ولایت پنجشیر رانده شده و بسیاری از آن‌ها به اسارت گرفته شده اند. او روز یکشنبه در توییتی نوشت که جنگجویان جبهه پنجشیر حدود ۶۰۰ نیروی طالبان را کشته‌اند.

«بلال کریمی»، معاون «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان نیز پس‌گرفتن شهرستان «پریان» و کشته، تسلیم و اسیر شدن دست‌کم یک‌هزار نیروی این گروه توسط جبهه پنجشیر را رد کرد. وی گفت که طالبان به جز شهر بازارک، مرکز پنجشیر و شهرستان رخه، سایر نقاط این ولایت را در کنترل دارند. بلال کریمی تأکید کرد که عملیات پاکسازی در پنجشیر ادامه دارد و افراد این گروه در حال پیشروی هستند.

احمد مسعود، فرمانده جبهه پنجشیر روز گذشته در یک پست فیسبوکی گفت که مبارزه‌ی آنان به‌خاطر «خدا، آزادی و عدالت» است و هیچ گاهی از این مبارزه دست نمی‌کشند. وی افزود: «شکست تنها وقتی اتفاق می‌افتد که از مبارزه‌ی برحق خویش دست بکشید و خسته شوید.»

«قاری یوسف احمدی» از دیگر سخنگویان طالبان نیز در خصوص مخالفت «احمد مسعود» رهبر جبهه پنجشیر، با حضور و مشارکت در دولت آتی افغانستان، توضیح داد.

وی مدعی شد: «دلیل مخالفت مسعود با پیشنهاد طالبان، این است که وی جایگاه و موقعیت ویژه‌ای دریافت نکرده است، زیرا طالبان آن‌چه به مقامات سایر ایالت‌ها ارائه داده بود، به او پیشنهاد کرده است.»

پیشتر، احمد مسعود گفته بود که طالبان پیشنهاد «اختصاص دو کرسی برای "جبهه مقاومت ملی "در دولت آتی» را ارائه کرده است. «پیشنهادی که ما حتی به آن فکر نکردیم».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار