مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خبر داد؛

برپایی نمایشگاه مجازی تشکل‌های ایثارگری به مناسبت اربعین حسینی

«مهری» از برپایی نمایشگاه مجازی توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر از چهارم تا ششم مهر سال جاری به مناسبت تقارن اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ - 06September 2021

برپایی نمایشگاه مجازی تشکل‌های ایثارگری به مناسبت اربعین حسینیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در نشست کمیسیون فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر که در امروز (یکشنبه) با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی، جمعی از دبیران کل تشکل‌های ایثارگری، مسئولان و کارشناسان دانش‌پژوهان و تشکل‌های استان‌ها به‌صورت وبینار در سالن جلسات مرکز دانش پژوهان برگزار شد، اظهار داشت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و تقارن با هفته دفاع مقدس از چهارم مهر الی ششک مهر به مدت سه روز به‌صورت مجازی برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی که بر دوش ایثارگران قرار دارد، رسالت زینبی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که خواستگاه آن نیز اربعین حسینی است، گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نقش ویژه و اثرگذاری در این خصوص داشته و به لطف الهی از قبل برنامه‌ریزی و اقداماتی برای تاثیرگذاری بیشتر به شیوه اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب برپایی نمایشگاه مجازی صورت گرفته است.

مهری با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و دستاورد‌های فرهنگی جامعه شاهد و ایثارگر کشور را با هدف ترویج فرهنگ غنی «ایثار و شهادت» به نمایش می‌گذارند، در خصوص فعالیت هریک از تشکل‌­های شاهد و ایثارگر افزود: هر تشکلی به‌صورت مجازی یک غرفه دارد که می‌تواند با معرفی تشکل مربوطه، فعالیت‌های شاخص، مصاحبه افراد عضو و... را در قالب حداکثر ۳۰ عکس و ۳ کلیپ تصویری با محتوای معرفی تشکل و راهپیمایی اربعین و دفاع مقدس ارائه نماید.

وی با اشاره به تأکید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر اینکه تشکل‌های شاهد و ایثارگر بازوان فکری و اجرایی بنیاد هستند و باید این حرکت مردمی را هرساله به‌صورت هرچه باشکوه‌تر ادامه دهند، گفت: با توجه به بیماری کرونا و محدودیت و مشکلات تردد، کار برپایی موکب اربعین را که در سال‌های گذشته به‌صورت حضوری در مرز‌های شلمچه و چذابه و شهر‌های کربلا و نجف برنامه‌­ریزی و اجرا می‌کردیم، ولی امسال تصمیم گرفتیم به‌صورت مجازی برنامه‌ها را اجرا کنیم.

مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر مطالب و محتوای فعالیت‌های خود در قالب کلیپ، عکس و ... را تا روز ۲۱ شهریور به مرکز تحویل داده تا در روز ۲۴ شهریور پس از بررسی‌های فنی مطالبی که قابلیت ارائه دارد برای سایت در نظر گرفته شود.

وی افزود: در سه روز نمایشگاه غرفه‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر یعنی از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۵ الی ۱۸ دایر هستند و مسئولان هر غرفه می‌توانند نیم ساعت اول هر نوبت را از طریق ارتباط تصویری زنده در غرفه حضور داشته و به سئوالات مخاطبین پاسخ دهند.

مهری با اشاره به اینکه در کنار غرفه‌ها که توسط تشکل‌ها ارائه و اداره می‌شود، فضای عمومی نمایشگاه نیز با ارائه مطالب کلان، اجرای زنده روضه امام حسین (ع) و زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت (ع) و صدور بیانیه تشکل‌ها توسط مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر اضافه کرد: از ۳ تشکل که بهترین کار را با بیشترین تعداد بازدید توسط مخاطبین در نمایشگاه ارائه نماید، تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار