مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی تأکید کرد؛

ارائه خدمات به جامعه ایثارگران باید در اولویت قرار بگیرد

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در ساختارهای زیر مجموعه شهرداری مشهد، مسکن و تسهیلات رفاهی ایثارگران از مهمترین دغدغه‌های جامعه ایثارگری است که باید حل و فصل شود.
کد خبر: ۴۷۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸ - 06September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز در دیدار با «حسن موحدیان» رئیس شورای شهر مشهد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: جامعه ایثارگری جزو اقشاری هستند که ارائه خدمات به آنها در قانون به صورت شفاف ذکر و حداقل‌هایی نیز مشخص شده است که متأسفانه در برخی از موارد حتی این حداقل‌ها نیز اجرا نمی‌شود.

وی در ادامه به عدم اجرای مصوبات شورای پنجم اسلامی شهر مشهد اشاره کرد و افزود: برخی از مصوباتی که در دوره قبل شورای اسلامی مشهد به تصویب رسیده است اکنون یا کامل اجرا نمی‌شود و یا نیازمند رفع نواقص است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاراگران خراسان رضوی ادامه داد: تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در شورای شهر، شهرداری، آتش نشانی، اتوبوسرانی، قطار شهری از مهمترین دغدغه‌های جامعه ایثارگری است که باید حل و فصل شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به ضرورت ارائه خدمات درمانی به جانبازان درمانی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده مقرر گردیده، بیمارستان ویژه جانبازان اعصاب روان احداث شود که بخشی از اقدامات برای احداث این بیمارستان انجام گرفته و بخشی که مربوط به شهرداری است هنوز باقی مانده که امیدواریم با رویکرد انقلابی اعضای شورای جدید آغاز عملیات اجرایی این پروژه عمرانی تسریع شود.

معصومی خاطر نشان کرد: با توجه به اختصاص ۴۴ هزار متر زمین در منطقه امیریه مشهد به ساخت مسکن ویژه ایثارگران که کلنگ احداث آن توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به زمین خورده است، نسبت به صدور پروانه ساختمانی و دیگر مجوزهایی که باید از سوی شهرداری مشهد صادر شود نیازمند همکاری هستیم.

وی به خدمات حمل و نقل ویژه ایثارگران اشاره کرد و گفت: خدمات من کارت شامل ۶۰ سفر در ماه برای ایثارگران طبق مصوبات شورا پیش‌بینی شده بود که چند سال به صورت مطلوب این خدمات ارائه می‌شد اما از ابتدای سال گذشته با مشکلات متعددی مواجه شده که نیازمند بررسی موشکافانه است.

معصومی بیان داشت: در گذشته طرح الیت کارت به صورت نامحدود سپس به صورت شش ساعت و امروز برای ۲ ساعت ویژه ایثارگران انجام می‌شود، که در قانون، محدودیت برای ارائه خدمات لحاظ نشده و این خدمات باید همانند سابق با کمیت و کیفیت بهتری انجام شود.

وی در پایان خواستار برگزاری جلسه ویژه خدمات به ایثارگران شد و گفت: مشهد بیش از هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده دارد که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب، ایثار و فداکاری کردند و لذا خدمات به ایثارگران باید در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار