۴۰ ساعت پرواز دلهره‌آور فیلم می‌شود

کارگردان افغانستانی گفت: با فیلم «پرواز از کابل» می‌خواهم به جهان نشان دهم که یک روز عادی بود، همه چیز عادی بود و سپس همه چیز خراب شد.
کد خبر: ۴۷۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 07September 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، صحرا کریمی، موسس افغان‌فیلم و کارگردان افغانستانی که چند هفته پیش طالبان به سختی از دست طالبان به اروپا گریخت، این داستان را به یک فیلم بلند تبدیل می کند.

این فیلم که «پرواز از کابل» نامیده می‌شود، ۴۰ ساعت را از لحظه حمله ۱۵ سپتامبر در پایتخت افغانستان تا زمانی که کریمی سرانجام موفق شد با خانواده‌اش ابتدا به استانبول و در نهایت به کی‌یف در اوکراین سفر کند، روایت خواهد کرد.

کریمی گفت: می‌خواهم به جهان نشان دهم که یک روز عادی بود، همه چیز عادی بود و سپس همه چیز خراب شد. در اخبار، مردم فقط جمعیت را دیدند. اما در آن ۴۰ ساعت بسیاری از داستان‌ها، روایت‌ها و مشاهدات فردی وجود داشت؛ داستان‌هایی که خودم دیدم و آنها را تجربه کردم.

کریمی می‌گوید کتایون شهابی، تهیه کننده اولین فیلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه»، که برای اولین بار در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد، به همراه «واندا آدامیک هریکووا»، تهیه کننده و رئیس فیلم اسلواکی تهیه کنندگی فیلم بلند «پرواز از کابل» را برعهده دارند.

کریمی در اسلواکی در رشته فیلمسازی تحصیل کرده و دارای تابعیت این کشور است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار