دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

قوت گرفتن گمانه‌زنی‌ها در خصوص ریاست قاضی‌زاده هاشمی بر بنیاد شهید

با استعفای امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از نمایندگی مجلس شورای اسلامی گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضور او در مسند ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران قوت گرفت.
کد خبر: ۴۷۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰ - 09September 2021

قوت گرفتن گمانه زنی‌ها در خصوص ریاست قاضی زاده هاشمی بر بنیاد شهیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب کابینه و آمدن وزرای جدید به وزارتخانه‌های خود همچنان تصمیمی در خصوص تغییر ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام نشده و مشخص نیست آیا فرد جدیدی سکان‌ مهمترین نهاد اجرایی در خصوص خدمت به سه میلیون ایثارگر را برعهده خواهد گرفت یا سعید اوحدی رئیس فعلی بنیاد شهید بر مسند خود باقی خواهد ماند. این در حالی است که از مدتی پیش شایعه‌ها از ریاست قاضی زاده هاشمی دبر این مسند حکایت دارند.

سعید اوحدی رئیس فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از حجت الاسلام شهیدی که به دلیل کسالت و وخامت حال جسمانی استعفا داد در خرداد سال ۱۳۹۹ مسوولیت ریاست بنیاد شهید را برعهده گرفت. پس از آن نیز حجت الاسلام شهیدی در نهم آذر دار فانی را وداع گفت. سعید اوحدی که پیش از حضور در بنیاد شهید ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و قبل از آن ریاست سازمان حج و زیارت را برعهده داشت خود رزمنده و آزاده هشت سال دفاع مقدس است.

روز یکشنبه ۱۳ شهریور امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و کاندید سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متن استعفای خود را برای تصدی پست معاونت ریاست جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

شواهد و قرائن حاکی از آن است مجلس با حضور قاضی زاده هاشمی در بنیاد شهید موافق است.

سمیه محمودی، رئیس فراکسیون شاهد مجلس در تشریح نشست ظهر روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور گفت: در جلسه فراکسیون شاهد مجلس موضوعاتی پیرامون بنیاد شهید مطرح و قاضی زاده هاشمی دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان کرد. از آنجایی که قاضی زاده هاشمی سابقه حضور در بنیاد شهید و نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد و با توجه به برنامه‌های وی، به این جمع بندی رسیدیم که در فراکسیون به صورت تمام قد از وی حمایت کنیم و در آینده نیز تعامل دوجانبه‌ای میان فراکسیون شاهد مجلس و بنیاد شهید ایجاد خواهد شد تا مسائل حوزه ایثارگری را برطرف کنیم.

اعلام وصول استعفای قاضی زاده هاشمی از سوی مجلس مهر تائیدی بر اخبار قبلی درباره ریاست وی بر بنیاد شهید است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها