نماینده ولی فقیه در استان همدان خبر داد؛

انتشار ۷ عنوان کتاب با موضوع دومین شهید محراب/ تمبر اختصاصی شهید مدنی رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام «شعبانی موثقی» گفت: انتشار تمبر اختصاصی شهید آیت‌الله مدنی، نشر هفت عنوان کتاب با موضوع این عالم ربانی و توزیع سه‌هزار بسته معیشتی، از جمله برنامه‌های جانبی کنگره ملی شهید آیت‌الله مدنی است.
کد خبر: ۴۷۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ - 11September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت‌الله «سید اسدالله مدنی» دومین شهید محراب، امروز و همزمان با چهلمین سالگرد شهادت این عالم و مجاهد نستوه با حضور «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، «علی آقامحمدی» عضو تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از اساتید دانشگاهی، طلاب و علمای حوزه علمیه و فرهیختگان از کشور و مسئولان، در همدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان همدان، در این کنگره اظهار داشت: تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی و رفتاری علما و اندیشمندانی همچون آیت‌الله مدنی، در واقع تبلیغ دین مبین اسلام است.

وی افزود: موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی زحمات زیادی برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره کشید و برگزاری این رویداد مهم فرهنگی، نتیجه تلاش و همت همه مسئولان استان همدان است.

امام جمعه همدان با اشاره به ابراز محبت و توجه مراجع عظام در راستای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله شهید مدنی، تصریح کرد: آن‌چه که امروز از شهید مدنی برای مردم یادگار مانده و مورد توجه قرار گرفته، طهارت باطنی آن شهید والامقام است.

وی گفت: دبیرخانه این کنگره از سال ۱۳۹۹ با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در استان همدان تشکیل شد و پس از آن نیز شورای سیاست‌گذاری کنگره با مدیریت رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام شعبانی موثقی با تشریح روند اقدامات انجام شده برای برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله مدنی، اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره، هفت کمیته کاری و تخصصی تشکیل و برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری نشست و همچنین برنامه‌های جنبی آن انجام شد.

امام جمعه همدان افزود: انتشار تمبر اختصاصی شهید آیت‌الله مدنی، نشر هفت عنوان کتاب با موضوع این عالم ربانی و توزیع سه‌هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، از جمله برنامه‌های جانبی کنگره ملی شهید آیت‌الله مدنی است.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای برگزاری این کنگره و براساس فراخوان اعلام شده، ۵۱ مقاله علمی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال و در کمیته فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت که پس از داوری در مجموعه‌ای چاپ می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یکی از برکارت برگزاری این کنگره را بهره‌برداری از چندین پروژه فرهنگی در استان ذکر کرد و گفت: شهید آیت‌الله مدنی همواره توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه داشتند و در همین ارتباط درمانگاه مهدیه، مسجد مهدیه و موسسه مالی و اعتباری مهدیه از یادگارهای ارزشمند این شهید بزرگوار در استان همدان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار