در راستای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت‌الله «مدنی»؛

تمبر یادبود شهید آیت‌الله «مدنی» در همدان رونمایی شد

همزمان با چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله «سیداسدالله مدنی» از تمبر یادبود این عالم ربانی در همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۷۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ - 11September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، همزمان با برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت‌الله «سید اسدالله مدنی»، تمبر یادبود این شهید والامقام با حضور آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی رونمایی شد.

رونمایی از تندیس آیت‌الله مدنی، مرمت بیت این عالم فرزانه در شهر همدان، چاپ و نشر مقاله‌های ارائه‌شده به کنگره و تجمیع آثار این علم فرهیخته در اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب، بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در مناطق مختلف شهر همدان و انتشار زندگی‌نامه شهید مدنی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در کنگره ملی آیت‌الله مدنی است.

افتتاح ۲ پروژه فرهنگی به‌مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مدنی در همدان

در این مراسم، «محمدعلی محمدی» فرماندار شهرستان همدان با اشاره به خدمات ارزنده این شهید آیت‌الله مدنی در استان همدان، اظهار داشت: آیین چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی به‌عنوان دومین شهید محراب، با شایستگی و بهترین شکل ممکن در همدان برگزار می‌شود؛ چراکه آثار و ثمرات این عالم وارسته در زمان حیات و بعد از شهادت‌شان همواره ساری و جاری است.

وی در تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت‌الله «سید اسدالله مدنی»، بیان داشت: برای برگزاری مطلوب این کنگره، هشت کمیته در استان همدان تشکیل شد که مسئولیت کمیته‌های امنیتی، انتظامی و امور زیربنایی به شهرستان همدان واگذار شده است.

محمدی با بیان اینکه شهید مدنی یار محرومان و همراه انقلاب بود، افزود: ثمره فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی شهید مدنی، در زمان حیات و بعد از شهادت‌شان عامل المنفعه است.

وی افزود: درهمین رابطه ۲ پروژه فرهنگی به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدنی در شهرک «شهید مدنی» شهر همدان افتتاح خواهد شد.

رویکرد اخلاص و خدمت شهید مدنی باید برای نسل جدید تبیین شود

«سید کاظم حجازی» مدیر موسسه فرهنگی شهید مدنی نیز  در این مراسم، اظهار داشت: بیت شهید مدنی به‌عنوان خانه انقلاب استان همدان نامگذاری شده است.

وی به حمایت‌های بی‌دریغ شهید مدنی از حضرت امام خمینی (ره) در نجف اشرف اشاره کرد و افزود: رویکرد اخلاص و خدمت شهید مدنی در چهلمین سالگرد شهادت ایشان، باید برای نسل جدید تبیین شود.

خاطرنشان می‌شود؛ آیت‌الله مدنی به دنبال مبارزات انقلابی خود در دهه ۱۳۴۰ چندین‌بار توسط ساواک دستگیر و تبعید شد و در چنین شرایطی به بیماری سل مبتلا شد که با بررسی پرونده پزشکی و قوت گرفتن احتمال درگذشت او بر اثر این بیماری، ساواک برای فرار از فشارهای طیف مذهبی جامعه در سال ۱۳۵۱ آیت‌الله مدنی را به دره «مرادبیک» در حوالی همدان تبعید کرد.

پس از درگذشت «روح‌الله کمالوند» بنیانگذار حوزه علمیه کمالیه، آیت‌الله مدنی به خرم‌آباد مهاجرت کرد و تا سال ۱۳۵۴ اقدام به انتشار توضیح‌المسائل و تحریرالوسیله از آثار امام خمینی (ره) کرد و سخنرانی او به‌مناسبت دوازهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد در مسجد شاه خرم‌آباد ساواک را نسبت به اقدامات او حساس کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ آیت‌الله مدنی برای حل مشکلات مردم همدان به امامت جمعه این شهر منصوب شد و در اولین انتخابات مجلس خبرگان نیز به نمایندگی از همدان به این مجلس راه یافت و در آبان سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) وی را به عنوان امام جمعه تبریز منصوب کردند.

این مجاهد نستوه سرانجام در ۲۰ شهریور سال ۱۳۶۰ در حال اقامه نماز جمعه ترور شد و به شهادت رسید و دومین شهید محراب انقلاب اسلامی نامیده شد. مسئولیت ترور این شهید والامقام را سازمان مجاهدین خلق بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار