مدیر شعبه آذربایجان غربی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج:

طرح «راهینو» برای حل نیاز‌های فناورانه واحد‌های تولیدی اجرا می‌شود

«منتظرخراسان» گفت: طرح «راهینو» راه جدیدی برای صاحبان کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، کارگاه‌ها، کسب و کار‌های مختلف است که به دنبال حل نیاز‌های فناورانه خود بوده و برای پاسخ‌شان نیازمند پشتیبان و سرمایه‌گذاری هستند.
کد خبر: ۴۷۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 11September 2021

شرکت پیشگامان برای بسیج ظرفیت‌های فناورانه در آذربایجان غربی اقدام می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «حجت منتظرخراسان» مدیر شعبه آذربایجان غربی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، از اجرای طرح «راهینو» برای استفاده از نوآوری در حل مسائل مختلف خبر داد.

وی اظهار داشت: «راهینو» راه جدیدی برای صاحبان کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، کارگاه‌ها، کسب و کار‌های مختلف است که به دنبال حل نیاز‌های فناورانه خود بوده و برای پاسخ‌شان نیازمند پشتیبان و سرمایه‌گذاری هستند.

این مسئول اضافه کرد: شبکه پاسخ‌دهندگان «راهینو» برای طرح‌های پیشنهادی مسائل «پروپوزال» این واحد‌های شغلی راه حل ارائه می‌دهد و شبکه ارزیابی باید برترین راه حل را با همراهی حامیان طرح «راهینو» سرمایه گذاری و پشتیبانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پاسخ برتر هریک از پروپوزال‌ها را با مدل تسهیلات، لیزینگ، مشارکت در سود، تسهیلات نمونه اولیه، تضمین خرید سرمایه گذاری و پشتیبانی می‌کنند.

منتظرخراسان ادامه داد: حامیان این طرح شرکت پیشگامان، سازمان بسیج مستضعفین، معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شبکه سه سیما و ... بوده و پلتفرم چالش به نشانی اینترنتی «challesh.ir» بستر ثبت «rfp» است.
وی گفت: راهینو یک طرح مستمر است که در بازه‌های مختلف و ذیل آن چالش‌ها و رویداد‌های مختلف اجرا می‌شود؛ در حال حاضر چالش امنیت غذایی در حال اجراست و بعد از آن یک مسئله دیگر که جزو مسائل اولویت‌دار است مطرح و به عنوان چالش نسبت به ارائه راه حل اقدام خواهد شد.

توجه ویژه به چالش‌های استان در طرح «راهینو»

مدیر شعبه آذربایجان غربی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج خاطرنشان کرد: در استان ما چالش‌های متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها بازار سیب، دریاچه ارومیه، تغییر زیست بوم کشاورزی به صنعتی و ... است، پس طبق رسالتی که شرکت بر عهده دارد، با تجمیع ظرفیت نخبگان صاحب نظر به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای چالش امنیت غذایی فرآیند اخذ پیشنهادات آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه دارد، گفت: سپس فرآیند داوری تا ۹ مهر انجام شده و اعلام برندگان نیز در ۱۴ مهر انجام خواهد گرفت.

منتظر خراسان خاطرنشان کرد: به دلیل نوپا بودن شعبه آذربایجان غربی و عدم شناخت عمومی، ما منتظر مراجعه فناوران استان نبوده ایم، به صورت میدانی به شرکت‌ها مراجعه کرده و مشکلاتی که در راستای تجاری سازی محصولات دانش بنیان دارند بررسی کرده‌ایم، تا امروز به ۵ شرکت دانش بنیان مراجعه کرده ایم که در مورد سه شرکت، برخی از مسائل آن‌ها که در حیطه فعالیت شرکت است، در دست پیگیری برای حل است.

وی گفت: برای مشارکت کنندگان در چالش‌ها جوایز ارزشمندی در نظر گرفته می‌شود، که با توجه به چالش و همچنین نوع راه حل متفاوت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار