مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

شهدای مدافع حرم موجب افتخار و سربلندی مسلمانان شدند

جعفری در مراسم رونمایی از کتاب «زور چترها به باران نمی‌رسد» گفت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز مسلمانان سرشکسته بودند. شهدای مدافع حرم باعث سربلندی، عزت و اقتدار مسلمانان و شیعیان شدند.
کد خبر: ۴۷۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ - 12September 2021

شهدای مدافع حرم موجب افتخار و سربلندی مسلمانان شدندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از کتاب «زور چتر‌ها به باران نمی‌رسد» عصر دیروز (شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور «علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فرماندهان لشکر فاطمیون، جمعی از خانواده‌های شهدای لشکر فاطمیون، خانواده شهید سید جاوید موسوی و بهاره شاهی نوری نویسنده کتاب برگزار شد.

در این مراسم علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امروز ما هر چه داریم از برکت خون شهداست. اگر امروز اسلام پیروز و سربلند است به خاطر وجود مردانی نظیر شهید «سید جاوید موسوی» است که با بصیرت و شجاعت جلوی دشمن ایستادند.

وی با تاکید بر نقش شهدا در برافراشته شدن پرچم اسلام تصریح کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز مسلمانان سرشکسته بودند. شهدای مدافع حرم باعث سربلندی، عزت و اقتدار مسلمانان خصوصا شیعیان شدند.

جعفری ضمن اینکه شهادت را از جمله درجات والایی دانست که دستیابی به این مقام نیازمند مجاهدت و اخلاص است، با تاکید بر نقش شهدای مدافع حرم در عقب‌نشینی تروریست‌های تکفیری خاطرنشان کرد: شهدا افتخاری برای جامعه و خانواده‌های خود محسوب می‌شوند چرا که آن‌ها حرمت بارگاه عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) را با خون خود پاس داشتند. از این رو امام زمان (عج) به شهدایی نظیر شهید سید جاوید موسوی مباهات می‌کنند.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به پیوند تاریخی و دینی بین ملت‌های ایران و افغانستان یادآور شد: مردم مظلوم افغانستان برادران و خواهران ما هستند. در حقیقت ملت ایران آن‌ها را از خود می‌دانند و ایران خانه دوم آن‌ها است. جوانان رشید لشکر فاطمیون افغانستان در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) حماسه‌های بی‌نظیری خلق کردند. سپهبد شهید قاسم سلیمانی همیشه به وجود فاطمیون افتخار می‌کرد و می‌گفت من به فاطمیون می‌بالم و از وجود آن‌ها خرسند هستم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار