«خالد مشعل» تشکیل دولت جدید لبنان را تبریک گفت

رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خارج از فلسطین تشکیل دولت جدید لبنان را به سران سه قوه این کشور تبریک گفت.
کد خبر: ۴۷۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ - 12September 2021

«خالد مشعل» تشکیل دولت جدید لبنان را تبریک گفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، «خالد مشعل» رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خارج از فلسطین به صورت تلفنی با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان گفت‌وگو کرد.

وی همچنین تلفنی با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، مشعل در جریان تماس‌های تلفنی مذکور به مقامات لبنانی به دلیل تشکیل دولت جدید تبریک گفت و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که لبنان از بحران‌های کنونی خارج شود و شاهد ثبات و شکوفایی باشد.

رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج از فلسطین همچنین از سران سه قوه در لبنان خواست تا توجه و اهتمام بیشتری به وضعیت آوارگان فلسطینی مقیم این کشور داشته باشند. گفتنی است، روز جمعه گذشته و در جریان یک دیدار مشترک سه جانبه، «میشل عون» رئیس جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان فرمان تشکیل دولت این کشور را به امضا رساندند.

پس از آن، میقاتی در سخنانی گفت: تلاش می‌کنیم تا بار دیگر لبنان را به جامعه بین المللی بازگردانیم. امکان ندارد که با کشور‌های عربی رابطه نزدیکی نداشته باشیم. ما بر لزوم هماهنگی با تمامی طرف‌ها تأکید داریم. هر کسی که به دنبال مانع تراشی در راستای فعالیت دولت باشد اخراج خواهد شد. ما برای طرح تحقق نجات ملی تلاش می‌کنیم. بانک مرکزی لبنان به تنهایی مسئول بحران کنونی نبوده و تلاش داریم تا سقوط آزادی که لبنان شاهد آن است را متوقف کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها