یاران خراسانی (۳۸)؛

بشارت بهشت به شهید جهاد خراسان در روضه امام حسین (ع)

شهید «سیدمحمد خاتمی» ساعاتی قبل از شهادتش برای همسنگران خود نقل می‌کند که شب گذشته در عالم رؤیا، خود را در روضه امام حسین (ع) دیدم و در آنجا بشارت بهشت را به من دادند.
کد خبر: ۴۷۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ - 12September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر خراسانی «سیدمحمد خاتمی» در پنجم مرداد ۱۳۳۶ دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان شوکتی و دوران دبیرستان را در مدرسه طالقانی و در رشته ریاضی سپری کرد و توأم با گذران دوران تحصیل، در جلسات مذهبی نیز به‌صورت فعال شرکت می‌کرد و با استعدادی که داشت، فن الکترونیک و سیم‌کشی برق را فرا گرفت و در جهت خدمت به مردم محروم از آن بهره جست.

شهید خاتمی که در دوران انقلاب در بندرعباس اقامت داشت، با پخش اعلامیه و تنویر افکار عمومی علیه رژیم پهلوی به مبارزه برخاست و حضور فعالانه‌ای در مبارزات داشت که درنهایت هم منجر به دستگیری این شهید والامقام توسط ساواک و بازداشت او در این شهرستان شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید خاتمی به تهران رفت و در کمیته انقلاب اسلامی به خدمت مشغول شد و به دلیل دغدغه‌مندی او در حوزه مبارزه با اعتیاد و فروش دخانیات، خدمات شایانی در این عرصه به جامعه اسلامی ارائه داد و ضمن برخورد انقلابی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، جمعیت قابل‌توجهی از افراد درگیر با این بلای خانمان‌سوز را به جامعه بازگرداند.

با گذشت زمان، حسن شهرت شهید خاتمی در کمیته‌های انقلاب اسلامی، نقل محافل شد اما علیرغم استقبال عمومی از اقدامات این شهید عالی‌قدر در حوزه مبارزه با مواد مخدر، وی هم‌زمان با تشکیل سپاه پاسداران به عنوان نیروی ذخیره به عضویت این نهاد در آمد.

عضویت شهید خاتمی در سپاه پاسداران با قبولی او در رشته پزشکی دانشگاه تهران همراه شد اما به علت انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها، وی همراه سایر دوستان و هم‌رزمانش به خدمت در نهادهایی همچون جهاد سازندگی و جهاد دانشگاهی روی آورد و به‌عنوان نیروی رسمی وارد جهاد سازندگی شد.

با آغاز جنگ تحمیلی از طریق جهاد سازندگی به جبهه اعزام شد و اگرچه پس از اتمام دوره ۴۵ روزه در جبهه، در دی ماه ۱۳۵۹ از طرف انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران جهت خدمت در کمیته بهداشت و درمان جهاد سازندگی به دفتر مرکزی این نهاد معرفی شد اما به لحاظ نیاز جبهه و جنگ، از طرف این کمیته مأمور به خدمت سپاه خوزستان گردید.

در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۶۰، سپاه اهواز طی حکمی سید محمد خاتمی را جهت خدمت در واحد بهداری گردان الله اکبر اعزام کرد که این مأموریت ۱۴ روز به طول انجامید. متعاقباً و برای بار دوم از طرف بهداری سپاه اهواز در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ به عنوان پزشکیار به جبهه دارخوین اعزام شد.

همسنگران شهید خاتمی روایت کرده‌اند که وی در ساعاتی قبل از شهادتش برای آن‌ها نقل کرده بود که شب گذشته در عالم رؤیا، خود را در روضه امام حسین (ع) دیده و بشارت بهشت به او داده شده است و پیرو این خبر، از هم‌رزمانش خواست تا تألیفاتش در زمینه طب و تکنیک‌های درمانی را به کتابخانه جهاد سازندگی اهدا کنند.

سیدمحمد خاتمی سرانجام در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۶۰ و پس از ۹ ماه رویارویی با ارتش بعث عراق، در عملیات فرمانده کل قوا و در حالی که به‌عنوان پزشک بهداری در حال انجام خدمت بود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره در محور دارخوین به شهادت رسید. پیکر این شهید پس از ۲۸ روز که گمنام بود، در بهشت زهرا (س) تهران و در قطعه ۲۴ به خاک سپرده شد.

بشارت بهشت به شهید جهاد خراسان در روضه امام حسین (ع)

وصیت‌نامه جهادگر شهید خراسانی، سید محمد خاتمی

خداوندا! رهبران جامعه اسلامی را یاری بخش تا مسئولیت و رسالت سنگینی که بر دوش دارند، احساس نموده و از اختلافات به دور باشند.

خداوندا! گروه‌ها و افراد منافق و گروه‌های وابسته منحرف را نابود و کافران را ارشاد و هدایت فرما.

خداوندا! مردم ما را یاری بخش تا تحمل نابسامانی‌ها را داشته باشند و دشمنان درجه یک داخلی توده‌ای منافق و فدایی و سازمان‌های انگلیسی وابسته به شرق و غرب را دقیقاً بشناسند و نابودشان سازند.

خداوندا! سپاهیان اسلام را یاری بخش تا هر چه باقدرت‌تر و مجهزتر به سلاح‌های لازم و آماده برای نبرد با باطل و سرافراز و نیرومند باشند.

خداوندا! امت اسلام را یاری بخش تا بیش از بیش ارزش نعمت گران‌قدر ولایت فقیه را درک کنند و در هدایت جامعه بشری یار و مددکارش باشند.

خداوندا ! مردم ما را یاری بخش که به پاس خون شهیدان هم که شده در گسترش فرهنگ اصیل اسلام کوشا باشند و در سطح جوامع آن را بگسترانند تا در آزادی قدس عزیز و نابودی مستکبرین موفق شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها