یاران خراسانی (۴۱)؛ شهید «وحید حاجی مهدی‎زاده زرگر»

خون شهدای دفاع مقدس مایه بیداری جامعه اسلامی است

شهید جهاد خراسان «وحید حاجی مهدی‎زاده زرگر» در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: «به فرمان رهبر مسلمانان جهان و مرجع عالی‌قدرم امام خمینی به جبهه حق علیه باطل شتافته‌ام تا شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعه اسلامی جهانی اسلام شود».
کد خبر: ۴۷۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ - 23September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر شهید «وحید حاجی مهدی‎زاده زرگر» در سال ۱۳۳۸ در مشهد مقدس در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پس از دوران کودکی، دوران ابتدایی را تا کلاس پنجم به پایان برد. بعد از طی این دوران، وارد حوزه علمیه شد و مدت یک سال دروس حوزه را فراگرفت. وی به علت مشکلات مالی، دروس حوزه را رها کرد و به کمک پدرش شتافت و تا شروع انقلاب اسلامی با پدرش به تأمین معیشت خانواده مشغول بود.

او در اکثر تظاهرات و راهپیمایی‌های قبل از انقلاب شرکت داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل جهاد سازندگی، به عنوان نیروی رسمی وارد این نهاد شد.

شهید حاجی مهدی‎زاده در اوقات فراغت با سپاه پاسداران همکاری می‌کرد و در گشت‌های شبانه شرکت می‌نمود. وی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با اولین گروه اعزامی از طریق جهاد سازندگی خراسان به مناطق جنگی اعزام شد و مدت زیادی را در مناطق جنگی بسر برد.

خون شهدای دفاع مقدس مایه بیداری جامعه اسلامی است

او سه بار به جبهه اعزام شد که تاریخ آخرین اعزامش ۲۰ دی‌ماه ۱۳۶۱  بود. شهید حاجی مهدی‎زاده زرگر سرانجام در عملیات والفجر یک در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۶۱ و هنگامی که با یک اکیپ تعمیرات سیار جهاد سازندگی در محور فکه به طاووسیه در حال انجام‌وظیفه بود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر و شکم به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

قسمتی از وصیت‌نامه جهادگر شهید وحید حاجی مهدی‎زاده زرگر

اگر من به فیض شهادت رسیدم، هیچکس برای من گریه نکند و سیاه نپوشد و عوض آن برای سلامتی امام دعا کند و فرج امام زمان (عج) را از خدا درخواست کند. به کلیه دوستان و آشنایان توصیه می‌کنم که دعا بعد از نماز را فراموش نکنند و در نمازهای جماعت و جمعه شرکت کنند، چون در جماعت انسان آگاه می‌شود.

از مادرم انتظار دارم که مانند بانوی بزرگوار اسلام یعنی حضرت زینب (س) در برابر مشکلات و داغ فرزندت مقاومت کند تا دشمنان اسلام و منافقین بدانند که در هر زمانی شیرزنانی چون او پیرو حضرت زینب (س) هستند، فرزندان خود را با افتخار به اسلام هدیه می‌کنند.

اینجانب با آگاهی کاملی که به شهادت دارم، برای دفاع از اسلام و مملکت اسلامی به فرمان بزرگ رهبر مسلمانان جهان و مرجع عالی‌قدرم امام خمینی به جبهه حق علیه باطل شتافته‌ام و امید است که خون ما نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعه اسلامی جهانی اسلام گردد.

از ملت قهرمان ایران هم می‌خواهم که پشتیبان روحانیت مبارز و متعهد به اسلام باشید زیرا به قول امام عزیزمان روحانیت است که تاکنون اسلام را زنده نگه داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار