سیری بر زندگی شهید «محمدرضا ابوسلطانی»؛

شهیدی که خدمت به مرم را اولویت خود می‌دانست

«محمدرضا ابوسلطانی» سوم بهمن سال 1346 در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی ششم اسفند سال 1366 در منطقه­‌ عملیاتی مهران، بر اثر اصابت گلوله به سرش، شربت شهادت نوشید.
کد خبر: ۴۷۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸ - 15September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، وقتی «صدام حسین» با حمایت استکبار جهانی به کشورمان حمله کرد، به دنبال تصرف ایران در کمترین زمان ممکن بود، اما مردم کشورمان برای حضور در جبهه از هم سبقت گرفته و ویترینی از غیرت و سلحشوری را برای جهانیان نشان دادند و همین نیروی مردمی بود که دشمن را به عقب‌نشینی وادار کرد. 

تاریخ دفاع مقدس مملو از رشادت‌های رزمندگان آذربایجانی است؛ «محمدرضا ابوسلطانی» نیز یکی از آن جوانان غیور از شهر شهیدپرور تبریز بود که برای کشورمان در جنگ افتخارآفرینی کرد.

زندگینامه شهید ابوسلطانی

«محمدرضا ابوسلطانی» فرزند احمد، سوم بهمن سال 1346 در شهر تبریز دیده به جهان گشود. پس از طی دوران کودکی در محفل باصفای خانواده­‌ای پاک و مذهبی، دوره‌­ ابتدایی را در دبستان ششگلان و دوره‌­ی راهنمایی را در مدرسه‌­ فیوضات با موفقیت به پایان رساند و دیگر ادامه‌­ی تحصیل نداد. او نزد پدر بزرگوارش به قالی‌بافی مشغول شد.

دوران تحصیل او مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. وی که در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده بود، علاقه‌­ زیادی به مسائل اسلامی و انقلاب اسلامی داشت. همیشه به واجبات شرعی خود اهمیت می‌­داد و در خدمت به خلق خدا پیشرو بود.

او به صورت شبانه‌­روزی در پایگاه مقاومت مسجد طالقانی فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌­داد که بعدها به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و از سپاه تبریز به جبهه‌­های حق علیه باطل اعزام شد. پس از آموزش­‌های مقدماتی نظامی، دوره­‌ تخصصی آموزش تانک را پشت سر گذاشت و از پادگان آموزشی به گردان زرهی لشکر عاشورا معرفی شد.

محمدرضا رزمنده‌­ای شجاع و بی‌باک بود و با صداقت و اخلاص در جبهه‌­های حق علیه باطل خدمت می­‌کرد. او که راننده‌­ تانک در گردان زرهی لشکر عاشورا بود، بعد از 18 ماه مجاهدت در جنگ نابرابر و تحمیلی عراق علیه ایران، سرانجام ششم اسفند سال 1366 در منطقه‌­ عملیاتی مهران، شربت شهادت را بر اثر اصابت گلوله به سر مبارکش به سر کشید و جان به جان­ آفرین تسلیم کرد.

پیکر او را به تبریز انتقال دادند و پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای ستارخان در منطقه­‌ ثقةالاسلام، محله‌­ منبع به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار