وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

خدمت‌رسانی به مردم حتی یک ساعت نیز نباید متوقف شود

عبدالملکی با بیان این‌که خدمت‌رسانی به مردم حتی یک ساعت نیز نباید متوقف شود، گفت: ما مکلف و موظف هستیم که رضایت مردم را روز به روز بالاتر ببریم.
کد خبر: ۴۷۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ - 12September 2021

خدمت‌رسانی به مردم حتی یک ساعت نیز نباید متوقف شود.به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت مردم است، اظهار داشت: این وزارتخانه بیشترین ارتباط را با حوزه‌های معیشتی و رفاهی مردم دارد.

وی با بیان این‌که بیشترین تعامل با مردم در سازمان تامین اجتماعی رخ می‌دهد، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب به ویژه سالیان اخیر، سازمان تامین اجتماعی جزو سازمان‌های پویا بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بین دستگاه‌های مختلف در طول دو سال اخیر ارزیابی کنم به این سازمان نمره بالاتری می‌دهم.

وی با بیان اینکه همواره نسبت به عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم منتقد بودیم، گفت: انصافا این وزارتخانه در طول این سال‌ها خوب کار کرده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه سالاری در مجموعه سازمان تامین اجتماعی منشأ خدمات بسیاری بوده گفت: هوشمند سازی دیجیتال و الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت‌ها، اتفاق بسیار بزرگی بوده که در دوره مدیریت وی انجام شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات تمامی دست اندرکاران سازمان گفت: از آقای سالاری که انصافاً تا آخرین ساعت‌های خدمت، مشغول رسیدگی به امور چالشی این سازمان بود تشکر می‌کنم.

مجموعه صندوق‌ها و حوزه تامین اجتماعی، حق‌الناس است

عبدالملکی تاکید کرد: خدمت‌رسانی به مردم حتی یک ساعت نیز نباید متوقف شود.

وی با بیان اینکه کار‌های زیادی مانده که باید انجام شود، تصریح کرد: این سازمان متعلق به مردم است و مجموعه صندوق‌ها و حوزه تامین اجتماعی حق‌الناس است و ما باید با این نگاه، این مجموعه‌ها را مدیریت کنیم.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه رضایت مردم بسیار مهم است و ما امانت‌دار آن‌ها هستیم، افزود: ما مکلف و موظف هستیم که رضایت مردم را روز به روز بالاتر ببریم.

وی گفت: با وجود زحماتی که در این خصوص کشیده شده باید بپذیریم که رضایتمندی در حد مطلوب حاصل نشده است، مردم از ما گله‌مند هستند، باید تلاش کنیم همه این زحمات که در طول این سال‌ها کشیده شده را با سرعت و شتاب بیشتری، جلو ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تغییرات در دولت‌ها یک پنجره تحول ایجاد می‌کند اظهار امیدواری کرد؛ این تغییرات به جهش منجر شود.

تداوم فعالیت‌های دیجیتال و الکترونیکی کردن فعالیت‌ها

عبدالملکی با تاکید بر اینکه بخشی از این تحول و تغییر باید در تداوم فعالیت‌های دیجیتال و الکترونیکی کردن خدمات انجام شود گفت: بخش دیگر آن مربوط به تسهیل سایر فرآیند‌ها است که به تدریج دکتر موسوی به صورت جدی به آن ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی انتظار می‌رود این مسیر را با قدرت و قوت جلو ببرد، افزود: در همه بخش‌های بیمه‌گری، درمان و سایر بخش‌های مرتبط، خدمات رسانی باید با سهولت و به نحو مطلوب صورت گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دومین انتظار خود از مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: باید کارآمد سازی مدیریت و افزایش بهره‌وری در همه بخش‌ها به خصوص در حوزه‌های اقتصادی اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای یک زیر مجموعه اقتصادی بسیار بزرگ است افزود: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی باید قوی‌تر از گذشته اداره شود.

شستا، باید با هیات مدیره و هیئت امنا مستقیم کار کند

عبدالملکی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به لحاظ قانونی زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است، گفت: بر اساس این سنت رایج دیرینه که البته غلط است، نباید این شرکت با وزیر به طور مستقیم کار کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی باید با سازمان تامین اجتماعی که هم هیات مدیره و هم هیئت امنا دارد کار کند.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات اساسی برای افزایش بهره‌وری در زیر مجموعه‌های اقتصادی این سازمان قطعاً رعایت نظام سلسله مراتبی است، اظهار داشت: در دوره جدید انتظار داریم همه به این اصل ملتزم باشند، این فقط به سازمان تامین اجتماعی محدود نیست بلکه باید در همه مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حاکم شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه ثروت بسیار زیادی در مجموعه‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌ها نهفته است افزود: انتظار داریم با اتخاذ روش‌های نوین و به کارگیری الگو‌های مدیریتی کارآمد، بازدهی صندوق و مجموعه‌های اقتصادی در این سازمان افزایش پیدا کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این مجموعه‌های اقتصادی امانت مردم است که در اختیار ما قرار دارد، افزود: ما باید این امانت را به درستی حفظ کنیم و هرگز نباید اجازه دهیم به آن دست اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد امکاناتی از این صندوق‌ها و شرکت‌ها به وزارتخانه داده شده است بیان داشت: این موارد را ممنوع اعلام کردم و در همین راستا به حوزه وزارتی هم اعلام شده که این موضوع را در قالب بخشنامه به تمامی زیرمجموعه‌های وزارتخانه ابلاغ کند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه صندوق‌ها متعلق به جامعه مشخصی از مردم مانند کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان هستند تصریح کرد: امکانات این جامعه نباید به وزارتخانه اختصاص یابد و این کار ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها