سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ دفاع مقدس از بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی ملت ایران است

عباس‌زاده گفت: با توجه به تأثیرات عمیق فرهنگ دفاع مقدس جا دارد که هر ساله آثار و دستاورد‌های آن را بیشتر برای مردم تحلیل و تبیین کنیم؛ زیرا این فرهنگ، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی ملت ایران است.
کد خبر: ۴۷۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 28September 2021

فرهنگ دفاع مقدس از بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی ملت ایران استمحمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ارتباط با شرایط آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: ما در آن زمان یک ملت تازه انقلاب کرده بودیم و در چنین شرایطی نظام سلطه به‌دنبال نابودی انقلاب و تجزیه ایران اسلامی بود و بر همین اساس به‌واسطه حزب بعث عراق جنگی کلاسیک و تمام‌عیار را بر علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

وی ادامه داد: در پاسخ به این تهاجم، ملت ایران با حضور گسترده و هوشمندانه خود به رهبری حضرت امام توانست طومار دشمن را در هم بپیچد؛ جنگ تحمیلی در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته کشورمان تنها جنگی بود که طی آن حتی یک وجب هم از خاک کشور جدا نشد در حالی که در تمام نبرد‌های پیش از آن، بخشی از ایران جدا شده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که جنگ هشت ساله باعث شد تا ظرفیت دفاعی ما به‌صورت بومی رشد کند، عنوان کرد: این ظرفیت دفاعی قدرت بازدارندگی و اقتدار را در منطقه و دنیا برای کشور به ارمغان آورد که همه این‌ها مرهون مقاومت در دوران دفاع مقدس بود.

عباس‌زاده تصریح کرد: ما در حالی جنگ را در دوران دفاع‌مقدس اداره می‌کردیم که حتی سیم خاردار هم به ایران نمی‌فروختند اما امروز ما به ۴۰ کشور دنیا پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و تسلیحاتی می‌فروشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی دستاورد‌های ما در حوزه دفاع در خدمت اقتصاد کلان ما قرار دارد و تبدیل به بخشی از صادرات کشور شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عزت و اقتدار امروز ما مرهون دفاع مقدس است، عنوان کرد: جبهه جنگ ما از نظر معنوی یک دانشگاه انسان‌ساز بود و هم در حوزه نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری واجد آثاری بود که هر چه تاریخ بگذرد این آثار بیشتر خودنمایی خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: با توجه به تأثیرات عمیق فرهنگ دفاع مقدس جا دارد که هر ساله ما مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس را باشکوه‌تر برگزار کرده و آثار و دستاورد‌های آن را بیشتر برای مردم تحلیل و تبیین کنیم، زیرا این فرهنگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی ملت ایران است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار