رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر دانمارک در تهران:

اروپا بخشی از هزینه‌های مبارزه با ترانزیت مواد مخدر را بپردازد

جلال‌زاده گفت: ترانزیت مواد مخدر از مرز‌های افغانستان به اروپا هزینه‌های زیادی را به کشورمان تحمیل کرده و ضروری است کشور‌های اتحادیه اروپایی نقش موثر و فعالتری در این مبارزه داشته باشند و بخشی از هزینه‌های آن را بپردازند.
کد خبر: ۴۷۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ - 14September 2021

اروپا بخشی از هزینه‌های مبارزه با ترانزیت مواد مخدر را بپردازدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وحید جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار «یسپر وار» سفیر دانمارک در تهران با اشاره به رابطه دیرینه دو کشور ایران و دانماک، اظهار داشت: سوابق دیرینه تعاملات تجاری، اقتصادی میان دو کشور سبب تقویت روابط دوستانه فیمابین شده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم توسعه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی ارتقاء روابط و همکاری با پارلمان دانمارک را دارد و تشکیل گروه‌های دوستی ـ پارلمانی در مجالس دو کشور می‌تواند به تحکیم و تقویت ارتباطات در سایر بخش‌ها کمک کند.

جلال زاده افزود: گفت‌وگو‌های مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی به ارتقاء مناسبات و تسهیل مراودات فیمابین منجر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تصریح کرد: بهره گیری مناسب و برنامه ریزی دقیق از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی موجود در دو کشور می‌تواند به تأمین منافع اقتصادی دو ملت کمک شایانی کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات خاورمیانه، به ویژه در افغانستان گفت: تروریسم و دخالت خارجی همواره دو مشکل اساسی افغانستان بوده که موجب تداوم ناامنی در این کشور شده است.

جلال زاده افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر برقراری ثبات و آرامش در منطقه بدون دخالت کشور‌های فرامنطقه‌ای است و تجربه نشان داده، حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق و افغانستان باعث رشد تروریسم، نا امنی و تداوم بحران در این کشور‌ها شده است.

وی در بخش دیگری با یادآوری فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به شهادت رسیدن چند هزار جوان ایرانی در این راه تصریح کرد: ترانزیت مواد مخدر از مرز‌های افغانستان به اروپا هزینه‌های زیادی را به کشورمان تحمیل کرده و ضروری است کشور‌های اتحادیه اروپایی نقش موثر و فعالتری در این مبارزه داشته باشند و بخشی از هزینه‌های آن را بپردازند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک امنیتی و اطلاعاتی در زمینه مقابله با تروریسم، افراط گرایی و گروهک‌های تروریستی مستقر در اروپا تأکید کرد.

«یسپر وار» سفیر دانمارک در تهران در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور گفت: روابط پارلمانی مناسبی میان مجالس دانمارک و ایران وجود دارد و امید است در آینده گفتگو‌ها و رایزنی‌های مستمر پارلمانی توسعه و گسترش یابد.

وی با یادآوری کاهش تعاملات اقتصادی دو کشور گفت: به‌رغم تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش دولت دانمارک احیا مرودات اقتصادی فیمابین است.

یسپر وار در ادامه تاکید کرد: دانمارک معتقد به احیای برجام است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها