مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی:

فضای مجازی، بستر مناسبی برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس است

«غیور» گفت: کمیته بانوان ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سال دفاع مقدس در استان با توجه به محدودیت‌های کرونایی بر ابتکار و خلاقیت در طراحی تولیدات فضای مجازی و برگزاری نشست های تخصصی در بستر اینترنت تأکید ویژه داشته است.
کد خبر: ۴۷۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ - 14September 2021

«ملیحه غیور» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های کمیته بانوان ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: زنان در دوران دفاع مقدس، مسئولیت پشتیبانی روانی و عاطفی رزمندگان، تدارک اقلام موردنیاز جبهه­‌ها و هم‌چنین امداد و درمان مجروحین در مناطق عملیاتی و مراکز درمانی شهرها را بر عهده داشتند.

وی افزود: جامعه زنان استان خراسان رضوی با تقدیم ۷۹ شهیده و ۸۱ بانوی جانباز و همچنین مادران و همسران شهدا نقش تعیین‌کننده‌ای در تداوم انقلاب اسلامی داشته است. زنان و دختران جامعه امروز نیازمند معرفی این الگوهای عملی هستند تا بتوانند با بهره‌گیری از سبک زندگی و سیره آن‌ها آینده درخشانی را برای ایران اسلامی رقم بزنند لذا باید در قالب‌های مختلف هنری و ادبی به این نقش تعیین‌کننده پرداخته شود.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کمیته بانوان ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سال دفاع مقدس به ریاست مدیرکل محترم امور بانوان و خانواده استانداری در سال جاری سه بار تشکیل جلسه داده  که جدیدترین جلسه در تاریخ ۱۰ شهریور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان بود و مقرر شد تا کمیته بانوان در سطح شهرستان‌ها تشکیل و جلسات برنامه ریزی برگزار شود که تا امروز این کمیته در ۱۵ شهرستان برگزار و مصوبات در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی بر ابتکار و خلاقیت در طراحی تولیدات فضای مجازی و برگزاری نشست های تخصصی در بستر اینترنت تأکید شده است.

غیور تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس، برنامه‌های جذاب و شایان توجهی در سرفصل برنامه‌ها قرار داده شده که تولید موشن، ویدیو کلیپ، فضاسازی محیطی و سازمانی تنها بخشی از این مباحث است.

وی تأکید کرد: از بین زنان فعال در دوران دفاع مقدس نمی‌­توان یک یا چند نفر را به عنوان الگو معرفی کرد چراکه مادران شهدایی هستند که بیش از یک فرزند خود را تقدیم آرمان­‌های انقلاب و اسلام کردند لذا تمامی همسران شهدایی که بار سنگین تربیت چند فرزند را بر دوش کشیدند و از کیان خانواده خود محافظت کردند و همچنین همه مادرانی که عزیزان خود را با شوق و رغبت عازم جبهه کردند، از الگوهای این عصر به شمار می‌روند.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی در انتها ابراز امیدواری کرد: از خداوند متعال مسئلت داریم که با اجرای ویژه‌برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در عرصه زنان، گامی در جهت ادای دین به خون‌های پاک شهدا و صبر زینبی ایثارگران برداریم و زمینه نشر مؤثرتر ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها