حجت‌الاسلام رئیسی: برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم

رئیس جمهور درباره سفر خود به تاجیکستان گفت: ما با تاجیکستان ارتباطات سیاسی و اقتصادی داریم و برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم.
کد خبر: ۴۷۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ - 16September 2021

برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) پیش از ترک تهران به مقصد دوشنبه در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: سفر تاجیکستان به دعوت آقای رحمان برای شرکت در اجلاس شانگ‌های صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور افزود: آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است و جایگاهی است که مدنیت منطقه آسیا در جای‌جای این منطقه قابل بحث و مذاکره است و مساله همکاری کشور‌های منطقه از مسائل محوری است.

وی تاکید کرد: ما برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم و سازمان شانگهای یکی از آن سازمان‌های فعال این همکاری منطقه‌ای است. در این اجلاس اولین برنامه ما دیدار‌هایی است که با مسئولین عالی کشور‌های شرکت‌کننده در این اجلاس خواهیم داشت و شرکت در اجلاس بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است که محوری‌ترین آن نگاه‌های فرهنگی و اقتصادی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: بعد از موضوع سازمان شانگهای، دیدار دوجانبه و مذاکراتی با تاجیکستان خواهیم داشت. ما با تاجیکستان ارتباطات سیاسی و اقتصادی داشته و داریم، اما این روند دچار وقفه‌ای شد که ما در این سفر فصل جدیدی را رقم خواهیم زد.

رئیسی اظهار داشت: بعد از اجلاس شانگهای، مذاکرات دو جانبه با تاجیکستان داریم در مجموع مذاکرات امیدواریم تعامل بین کشور‌های آسیایی بیشتر شود.

رئیس جمهور گفت: برای گام عملی در رابطه با ارتباطات بین ایران و تاجیکستان، قرارداد‌هایی برای همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و حقوقی در این سفر امضاء خواهد شد که با اجرایی و عملیاتی شدن این قراداد‌ها شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها