روسای جمهوری ایران و ازبکستان در «دوشنبه» دیدار کردند

روسای جمهور ایران و ازبکستان در دیداری در شهر «دوشنبه» گسترش بیش از پیش همکاری‌های بین دو کشور را بررسی کردند.
کد خبر: ۴۷۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ - 17September 2021

روسای جمهوری ایران و ازبکستان در «دوشنبه» دیدار کردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در دیداری در شهر «دوشنبه» گسترش بیش از پیش همکاری‌های عملی بین دو کشور را بررسی کردند.

رئیس جمهور ازبکستان در بدو این دیدار به رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب وی را به سمت عالی دولت تبریک و برای وی آرزوی موفقیت‌های بزرگ در فعالیت کرد.

در این دیدار به گسترش بیش از پیش همکاری‌های عملی بین دو کشور توجه خاص شد.

طرفین اذعان داشتند که از آغاز سال جاری میلادی مبادلات بازرگانی دو کشور به طور منظم افزایش پیدا کرده است و طرح‌های مشترک در زمینه‌های کشاورزی، مرغ داری و شیلات، صنایع غذایی و دیگر حوزه‌ها به طور موثر اجرا می‌شود.

روسای جمهور با اهداف حمایت از روابط اقتصادی و بازرگانی و تشخیص «نقاط توسعه» جدید در مورد تشدید فعالیت کمیسیون مشترک بین دولتی به توافق رسیدند.

علاوه بر این تاکید شد که در سطح سازمان‌های ذیصلاح چشم انداز تشدید تعاونی صنعتی بر اساس «نقشه راه» و همچنین امکانات به کارگیری موثر پتانسیل ترانزیتی دو کشور با دقت بررسی خواهد شد.

روسای جمهور همچنین دستور کار منطقه‌ای از جمله اوضاع موجود در افغانستان را نیز مورد بررسی قرار دادند.

هم اکنون در ازبکستان ۲۷۲ شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ایرانی فعالیت می‌کند و میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور در هشت ماه گذشته سال ۲۰۲۰ میلادی در سطح ۱۵۸ میلیون دلار قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران استقلال ازبکستان را در تاریخ ۲۵ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۰ می‌ سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار