فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد؛

نقش مؤثر پایگاه ششم شکاری در تأمین امنیت نیروگاه اتمی بوشهر

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: پایگاه ششم شکاری نیروی هوایی ارتش در بوشهر نقش مهمی در پشتیبانی از نیروی دریایی ارتش، نیروگاه اتمی بوشهر و تأسیسات نفت و گاز در عسلویه دارد.
کد خبر: ۴۷۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 16September 2021

پشتیبانی ارتش از نیروگاه اتمی بوشهر/ نصیرزاده: بیمارستان نیروی هوایی تجهیز می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در آیین رونمایی از مستند «ششم شکاری» در بوشهر با اشاره به سابقه پایگاه هوایی بوشهر اظهار داشت: بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده و تاریخ بوشهر در این زمینه، تاریخ پرافتخاری است.

وی ادامه داد: خلبانان مستقر در پایگاه هوایی بوشهر تنها ساعتی پس از حمله عراق به ایران، پایگاه کوت و شعیبیه در عراق را بمباران کردند و پس از آن هم در سال ۵۹ با همکاری نیروی دریایی ارتش توانستند نیروی دریایی عراق را منهدم کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه پایگاه هوایی ششم شکاری بوشهر نقش اساسی در نگهداری شریان اقتصادی کشور و صدور نفت از خارگ داشت، افزود: پایگاه ششم شکاری بوشهر همواره نقش مهمی در پشتیبانی از نیروی دریایی ارتش، نیروگاه اتمی بوشهر و تأسیسات نفت و گاز در عسلویه دارد.

امیر نصیرزاده در ادامه عنوان کرد: اگر پایگاه ششم شکاری بوشهر در این منطقه مستقر شده، به خاطر اهمیت ماموریتی است که این پایگاه دارد و جابجایی پایگاه‌ها به همین راحتی نخواهد بود. اگر قرار بر جابجایی باشد، باید فرایند قانونی و اداری و سلسله مراتب انجام شود و ما خودمان مجاز به این جابجایی نیستیم.

فرمانده نهاجا در مورد بازسازی بخشی از بیمارستان امیرالمومنین (ع) پایگاه ششم شکاری بوشهر هم گفت: بیمارستان سرمایه ملی است و بسیار مشتاق به ارائه خدمات به مردم هستیم، بازسازی بیمارستان نیازمند بودجه خواهد بود، هرچند توان بازسازی کل بیمارستان را نداریم، اما امکان فراهم کردن دسترسی به بیمارستان و سایر امکانات لازم را داریم.

بنابراین گزارش، مستند «ششم شکاری» توسط مسعود نجف‌پور بوشهری از هنرمندان نامی بوشهر با همکاری نیروی هوایی ارتش تهیه شده که در آن ضمن مصاحبه با خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس، تصاویری کمیابی هم از این پایگاه در دوران مختلف در آن نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار