تشکیل اتاق عملیات مشترک مقاومت در کرانه باختری؛

آیا «جِنین»، غزه دوم می‌شود؟

در پی تنش‌های اخیر در جِنین، چند گروه مقاومتی در این منطقه برای اولین بار اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند و آماده مقابله با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی هستند.
کد خبر: ۴۷۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 17September 2021

تشکیل اتاق عملیات مشترک مقاومت در کرانه باختری؛ جِنین، غزه دوم می‌شود؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شش اسیر فلسطینی پانزدهم شهریور موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق امنیتی «جلبوع» واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند. رژیم صهیونیستی از همان ساعات اولیه با صد‌ها نیرو جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرد و تا کنون چهار نفر از این اسرا را بازداشت کرده است.

در همین ارتباط هفته جاری درگیری‌هایی با نظامیان رژیم صهیونیستی در ایست بازرسی «الجلمه» (حدفاصل جنین و اراضی اشغالی ۱۹۴۸) و در مناطق مختلف جنین رخ داد و رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال بازداشت دو اسیر باقی مانده یعنی «ایهم کممجی» و «مناضل انفیعات» است.

در همین ارتباط گروه‌های مقاومت در جنین از تشکیل اتاق عملیات مشترک در «جنین» برای مقابله با هر تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این اتاق عملیات برای اولین بار با مشارکت شاخه نظامی جنبش فتح، جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین تشکیل شده است. در بیانیه این اتاق عملیات آمده: در صورتی که تعرض به اسرا ادامه داشته باشد در‌های جهنم را به روی رژیم اشغالگر باز و برای دفاع از اسرا اعلام آماده‌باش عمومی می‌کنیم.

یک منبع از داخل همین اتاق عملیات مشترک به روزنامه «الاخبار» گفت، نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی قطعی است و مقاومت برای آن آماده می‌شود. یگان «رصد» ایجاد شده که وظیفه آن نظارت بر تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی، وضعیت ایست‌های بازرسی و پادگان‌های اطراف استان جنین است. این یگان همچنین خودرو‌های غیرنظامی را که مشکوک به نقل و انتقال نظامیان صهیویست یا یگان‌های این رژیم مانند «مستعربین» هستند، زیر نظر دارند.

این منبع افزود، وظیفه واحد «خشم شبانه» نیز آتش زدن لاستیک خودرو‌ها و مبارزه در نزدیکی ایست الجمله با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف است.

تحلیلگران معتقدند، درگیری در جنین و اردوگاه‌های آن حتمی است، اما سناریو‌های آن مشخص نیست و بستگی به میزان تنش میدانی در این منطقه و احتمال شهادت فلسطینی‌ها یا مجروح شدن نظامیان ارتش دشمن صهیونیستی دارد.

در همین ارتباط «ابوعبیده» سخنگوی شاخه نظامی حماس «القسام» اخیرا بر ایستادن مقاومت در کنار جنین و اردوگاه‌های آن تأکید کرد.

یک منبع از داخل اردوگاه جنین به الاخبار گفت، تعدادی مبارز فلسطینی خارج از این اردوگاه خود را به داخل اردوگاه رسانده‌اند و وضعیت شبیه به نبرد مشهور جنین در زمان انتفاضه «الاقصی» در سال ۲۰۰۲ است.

رژیم علاوه بر تهدید‌های نظامی گسترده علیه جنین، یک ایست بازرسی مهم در این استان را بسته و با فشار اقتصادی سعی در تسلیم کردن اهالی آن دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار