تخت‌روانچی:

امیرعبداللهیان به نیویورک می‌رود/ سخنرانی مجازی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد از سفر امیرعبداللهیان به نیویورک و سخنرانی مجازی حجت‌الاسلام رئیسی در مجمع عمومی این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ - 17September 2021

امیرعبداللهیان به نیویورک می‌رود/ سخنرانی مجازی رئیسی در مجمع عمومیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در جمع خبرنگاران اعلام کرد آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح سه‌شنبه آینده (۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور) به وقت محلی در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بصورت مجازی سخنرانی خواهند کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران افزود: اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه آینده با سخنرانی روسا و وزرای خارجه کشور‌های مختلف آغاز به کار خواهد کرد.

تخت روانچی اظهار داشت: حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری در صبح روز اول اجلاس به صورت مجازی سخنرانی خواهد کرد و در ادامه کار هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نیویورک حضور خواهد داشت.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: در حاشیه اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل، جلساتی در سطوح عالی به صورت موازی در زمینه‌های مختلف انرژی، غذا، تبعیض نژادی و امحای سلاح‌های کشتار جمعی برگزار می‌شود که هیات جمهوری اسلامی ایران در این جلسات حضور خواهد داشت.

تخت روانچی گفت: امسال با حضور برخی روسا و وزرای امور خارجه بحث‌های منطقه‌ای نیز وقت خوبی را به خودش اختصاص خواهد داد.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: بحث افغانستان، یمن و موضوعات منطقه‌ای بحث‌های مهمی هستند که کشور‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند و در طول این چند روز به این موضوعات می‌پردازند.

برنامه‌های وزیر امور خارجه در طول اقامت در نیویورک

تخت روانچی درباره برنامه‌های وزیر امور خارجه در طول اقامت در نیویورک گفت: وزیر امور خارجه در جلسات مختلف سازمان ملل حضور و سخنرانی خواهد داشت.

وی اقزود: وزیر امور خارجه همچنین درطول اقامت در نیویورک با همتایان خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس مجمع عمومی سازمان ملل جلساتی خواهد داشت و با محققان و اندیشکده‌های مختلف نیز جلسه ویژه‌ای خواهد داشت. امیرعبداللهیان همچنین با خبرنگاران مقیم آمریکا و محققان ایرانی نشست‌هایی خواهد داشت و از این فرصت‌ها برای تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار