جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

بازدارندگی دفاعی امروز کشور مرهون رشادت‌ها در دفاع مقدس است

امیر سهرابی گفت: دفاع مقدس توانست بازدارندگی دفاعی ایجاد کند، زیرا زمانی که آمریکا، عراق و افغانستان را اشغال کرد قصد داشت با این کار، ایران را ساقط کند، اما خود آن‌ها محبور شدند از عراق و افغانسنان، فرار کنند.
کد خبر: ۴۷۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ - 19September 2021

دفاع مقدس بازدارندگی دفاعی ایجاد کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (یکشنبه) در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس وزارت دفاع، با بیان اینکه وزارت دفاع برای گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس، امسال برنامه‌هایی را در قالب ۳۲ سرفصل پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: ۴۱ سال پیش دشمن عزم خود را جزم کرد تا ایران اسلامی را با اضمحلال مواجه کند و اگر نتوانست نظام اسلامی ایران را ساقط کند، کشورمان را با جدا کردن خوزستان، تجزیه کند؛ امروز هر چه بیشتر از دوران دفاع مقدس می‌گذرد پشت پرده‌های این جنایت دشمنان بیشتر فاش می‌شود.

وی افزود: کشوری که تازه انقلاب کرده، در همان یک‌ سال و نیم قبل از جنگ تحمیلی با ضدانقلاب در کردستان، گنبد، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان و حتی در حوزه داخلی با منافقین درگیری‌هایی داشت و از طرف دیگر نیرو‌های مسلح نیز از جمله ارتش در حال بازسازی بودند و حتی چند ماه قبل از آن هم کودتایی در پادگان شهید نوژه (کودتای نقاب) در راستای تضعیف انقلاب و ارتش صورت گرفت.

امیر سهرابی ادامه داد: قرار بود عراق سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را اشغال کند و همان‌گونه که اشاره شد اگر هم نشد، خوزستان را به صورت دایم از ایران‌ جدا کنند.

وی اضافه کرد: اما امام فرمودند که «دزدی آمده یک سنگی انداخته و فرار کرده است». دشمن سعی کرد نزدیک‌ترین شهر یعنی‌ خرمشهر را اشغال کند، ولی با مقاومت مدافعان این شهر ۳۴ روز پشت دروازه‌های این شهر متوقف می‌ماند.

امیر سهرابی سپس با طرح این سئوال که چرا باید ارزش‌های دفاع مقدس را پاس بداریم، عنوان کرد: در دفاع مقدس بازدارندگی دفاعی ایجاد شد. به عنوان مثال بعد از آن که آمریکا، عراق و افغانستان را اشغال و به اصطلاح ایران را محاصره کرد، گفتند که با این کار، ایران ساقط خواهد شد، اما خود آن‌ها محبور شدند از عراق و افغانسنان، فرار کنند که این اقتدار و عظمت مردم‌ کشورمان را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: باید عظمت دفاع مقدس را گرامی بداریم زیرا همیشه بازدارنده است؛ جوانان این انقلاب که الگوی خود را از امام‌حسین‌ (ع) گرفته بودند، آن را در دفاع مقدس پیاده کردند؛ الگوی دفاع مقدس سبب شد انقلاب اسلامی تداوم یابد و بواسطه آن مردم منطقه با انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند و علاوه بر این، دفاع مقدس باعث تشکیل محور مقاومت نیز شد.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما هنوز به بخش‌های زیادی از دفاع مقدس ورود نکرده‌ایم، تصریح کرد: دشمن هر آنچه اراده می‌کرد در اختیارش قرار می‌گرفت به نحوی که عراق با اجاره هواپیما‌های سوپراتاندارد فرانسوی و خلبانان اجاره‌ای به همراه تانک‌های پیشرفته روسی به ایران حمله کرد و این در حالی بود که ایران در محاصره قرار داشت.

وی گفت: دفاع مقدس الان هم به درد جامعه می‌خورد لذا باید گفتمان دفاع مقدس را با روزامد کردن آن برای جوانان قابل استفاده کنیم، اگر برای این جوانان خوب بیان نکنیم نمی‌توانیم تاثیرگذار باشیم که البته این هم با استفاده از فضای مجازی بیشتر محقق خواهد شد.

امیر سهرابی با یادآوری این مطلب که موزه دفاع مقدس با تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موزه ملی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت تغییر یافته، افزود: روز سی ام شهریور رئیس جمهور در این موزه حضور می‌یابد و برای یک میلیون‌ نفر از ایثارگران سخنرانی خواهد کرد که علاوه بر این در همین موزه، نمایشگاه دائمی «در لباس سربازی» را هم افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار