سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مدیریت اقتصاد در زمان دفاع مقدس الگوی مدیران اقتصادی باشد

مرحبا گفت: در شرایط سخت دوران دفاع مقدس، دولت حداقل‌های معیشتی را با اقتصاد کوپنی به خوبی تأمین می‌کرد اما امروز برخی مدیران با وجودی‌که کالاهای ضروری موجود است در کنترل و نظارت قیمت‌ها و عرضه کالا‌ها ناتوان هستند.
کد خبر: ۴۷۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 21September 2021

مدیریت اقتصاد در زمان دفاع مقدس الگوی مدیران اقتصادی باشدغلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با اهمیت گرامیداشت دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس نقطه رشد و تعالی کشور محسوب می‌شود. دفاع مقدس نشان داد اگر گروه یا کشوری قصد تجاوز به کیان ما را داشته باشند، با آن‌ها مقابله خواهیم کرد و در مسیر دفاع از کشور شهادت را به یک هدف تبدیل می‌کنیم تا تحقق آن دست‌یافتنی باشد.

وی ادامه داد: هر کشوری در طول تاریخ خود اگر بتواند از موجودیت و ماهیت خود دفاع کند به کشوری سربلند تبدیل خواهد شد؛ نقطه‌ای که در آن دلیرانه برای دفاع از کشور و آرمان‌هایمان جنگیدیم و توانستیم از مرزهایمان در برابر یک انسان دیوانه و حامیان او دفاع کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که یک انقلاب نوپا و جوانی بود به یک‌باره خود را در برابر آماج حملات و تحریم‌ها می‌بیند. این تحریم‌ها و حملات باعث شد تا روی پای خود بایستیم و نیاز‌های اقتصادی و نظامی کشور را تأمین کنیم؛ امروز اگر به پیشرفت‌های نظامی دست پیدا کرده‌ایم، فقط به خاطر تجربیات دفاع مقدس است که در آن زمان از هیچ کمک نظامی برخوردار نبودیم.

غلامرضا مرحبا به شرایط سخت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی مدیران اقتصادی کنونی بر خلاف مدیران و فرماندهان اقتصادی زمان دفاع مقدس به دلیل عدم خودباوری و عدم اتکا به توانمندی داخلی، تصمیمات اشتباهی را اتخاذ کرده‌اند که این تصمیمات وضعیت سخت اقتصادی کنونی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی بخش نظامی کشور به دلیل خودباوری به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و ای‌کاش مدیران اقتصادی هم از فرماندهان و مسئولان نظامی کشور اتکا به توانمندی داخلی را می‌آموختند.

او معتقد است: البته هرچند در زمان دفاع مقدس اقتصاد کشور کاملاً دولتی و کوپنی بود اما از این جهت جنبه اقتصادی دفاع مقدس حائز اهمیت است که در شرایط سخت دفاع مقدس، دولت حداقل‌های معیشتی را به خوبی تأمین می‌کرد اما امروز برخی مدیران در کنترل و نظارت قیمت‌ها و عرضه کالا‌ها ناتوان هستند؛ درصورتی‌که کالای ضروری به وفور یافت می‌شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار