بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

دفاع مقدس مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران است

‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۷۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 20September 2021

دفاع مقدس مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» (محمد/٧)‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.

هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت و مجاهدت رزمندگانی است که با نثار خون پاک خود از دین، شرف، حریت و کیان این مرز و بوم دفاع کردند و جان ارزشمند خویش را بر طبق اخلاص در این راه عزت آفرین، جانانه و شجاعانه تقدیم کردند.

دفاع مقدس، مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران است که به همه آموخت، برای حفظ شرافت و غیرت ملی و عزت دینی، بایستی با پایداری و مقاومت مقدس در برابر تهاجم دشمنان اسلام ایستادگی کرد.

این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده و هدایت بخش نسل‌های این سرزمین قرار گیرد. دفاع مقدس اوج بالندگی، شهادت وایثار، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از امام ورهبری و تحقق همه آرمان‌های اسلام محمدی (ص) و مکتب حسینی (ع) و برترین جلوه‌های زیبایی خدایی است.

حال که هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی قرین گشته، فرصتی است تا همه به عظمت دفاع مقدس ایران اسلامی در برابر تمامی جلادان تاریخ بیش از قبل پی ببرند. آری رهبری مردی از سلاله علی (ع) و زهرا (س) به پا خواست و انقلابی را در زیر پرچم حسینی رقم زد که تمام معادلات دنیای کفر و استبداد را به هم ریخت و مردانی از جنس غیرت و غرور و حماسه، ولی فقیه را چنان سربازی کردند که هنوز هم بنیاد کاخ مستکبران از حماسه ایشان سست و ویران گشته است.

شهادت طلبی در راه ایمان و عقیده مهم‌ترین عنصر اساسی در قیام خونین حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش است و این عنصر متعالی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس عامل پیروزی جمهوری اسلامی در برابر تمامی قدرت‌های پوشالی جهان شد و حرکت عاشورایی امام حسین (ع) تضمین کننده تمام ارزش‌های تاریخ بشریت بود و دفاع مقدس ثمره شیرین قیام عاشوراست.

شهدای دوران دفاع مقدس و در امتداد آن شهدای مدافع حرم بزرگ‌ترین، مؤثرترین و شاخص‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. سرافرازی و عزت ایران اسلامی در این مقطع حساس، دستاورد و محصول خون‌های پاک و مطهری است که در جای جای جبهه‌های غرب و جنوب کشور و در عمق راهبردی نظام در آن‌سوی مرز‌ها بر زمین ریخته، اما روی زمین نمانده است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام به محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای «مدظله العالی»، ملت شهیدپرور ایران اسلامی و جامعه ایثارگری کشور، یاد و خاطره رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و از خداوند متعال خواهان توفیق و ادامه راه شهیدان و حفظ دستاورد‌های ارزشمند انقلاب برای دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها