مجتهدزاده در دیدار با معاون امور زنان رئیس جمهور:

توسعه و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس نیاز به سیاستگذاری در سطح کلان دارد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: توسعه و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس نیاز به سیاستگذاری در سطح کلان دارد تا بتوانیم برای حضور موثر فرهنگ دفاع مقدس در سطح فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی جدی‌تر داشته باشیم.
کد خبر: ۴۷۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ - 20September 2021

تاکید مجتهدزاده بر اجرای طرح گفتمان فاطمیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهد زاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با زهرا خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده دیدار کرد.

در این دیدار مجتهدزاده ضمن تبریک به مناسبت انتصاب خزعلی به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه تعاملاتی در دولت‌های قبل با معاونت امور زنان و خانواده صورت گرفته است بر ادامه تعامل و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: مهمترین برنامه ما اجرای طرح گفتمان فاطمی است که بر اساس اهداف انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی است.

مجتهدزاده اظهار داشت: پیشبرد فعالیت‌های مرتبط با نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیازمند تعاملات گسترده و روز افزون با دستگاه‌ها و نهاد‌های سیاستگذاری و اجرایی است.

وی یادآور شد: برنامه مرتبط با این موضوع باید با نگاه ویژه به دفاع مقدس بعنوان گنجینه تمام نشدنی تدوین و همکاری لازم حول آن شکل گیرد.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: توسعه و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس نیاز به سیاستگذاری در سطح کلان دارد لذا به نظر می‌رسد برنامه هفتم سرفصل مناسبی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم برای حضور موثر فرهنگ دفاع مقدس در سطح فرهنگ عمومی و فعالیت‌های اجرایی برنامه‌ریزی جدی‌تر داشته باشیم.

خزعلی نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه مندی به همکاری و تعامل با سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا و جانفشانی ها، ایثارگری‌ها و آثار ماندگار دفاع مقدس، با هیچ اثر هنری، صنعتی، فنی وهیچ ثروتی از لحاظ ماندگاری برای جوانان ما به عنوان سرمایه‌های انسانی قابل مقایسه نیست.

معاون رییس جمهور بیان کرد: این مهم است که روحیه ایثار، از خود گذشتگی و اخلاصی که شهدا داشتند را بتوانیم به جوانان انتقال دهیم. درسی که شهید سلیمانی داد همه را منقلب و دوباره احیاء کرد.

وی ادامه داد: باید از خاطرات عزیزانی که باقی مانده‌اند تاریخ شفاهی منسجمی تهیه شود و در دسترس جوانان قرار گیرد، آثاری که بتواند لطافت‌ها را همراه با مقاومت‌ها بیان کند.

خزعلی افزود: وظیفه حکومت اسلامی رفع هرگونه محرومیت از جامعه است و نگاه ما این است که معاونت بتواند مرکزی برای حرکت‌های جهادی در همه جهات شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها