استاندار تهران در آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس:

بازخوانی مولفه‌های دفاع مقدس برای پیمودن ادامه راه انقلاب اسلامی ضروری است

محسنی‌بندپی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، بازخوانی مولفه‌های آن دوران را برای تداوم راه انقلاب اسلامی ضروری دانست.
کد خبر: ۴۷۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ - 21September 2021

بازخوانی مولفه‌های دفاع مقدس برای پیمودن ادامه راه انقلاب اسلامی ضروری استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیین تجلیل سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت و افتتاح نمایشگاه در لباس سربازی صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در موزه ملی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد. این مراسم همزمان به صورت تصویری و با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در سالن اجلاس سران نیز برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این مراسم که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، بازخوانی مولفه‌های دفاع مقدس را برای پیمون ادامه راه انقلاب لازم دانست و اظهار داشت: ما در نظام اسلامی شروع دفاع مقدس را به عنوان اقدامی ارزشمند و حافظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی گرامی می‌داریم. در دنیا این سنت است که بعد از پایان جنگ، روز آخر به عنوان جشن و پیروزی یاد می‌شود، ولی ما آغاز دفاع مقدس را به عنوان امری مقدس گرامی می‌داریم.

وی افزود: دفاع مقدس تنها جنگی در ایران بود که یک سانتی متر از خاک کشور به بیگانگان واگذار نشد. این جنگ، جنگ بین دو همسایه نبود، بلکه یک طرف مردمی بودند که انقلاب نوپای اسلامی آنان با رهبری امام (ره) به پیروزی رسید و امام شرایطی را فراهم کرد که همه ظرفیت‌های کشور برای مقابله با دشمن بسیج شد. طرف دیگر از امکانات متجاوزین در شرق و غرب و تسلیحات جنگی آنان دلار‌های نفتی رژیم سعودی و پشتیبانی‌های سیاسی و دیپلماتیک اروپا و آمریکا برخوردار بود.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس با مقاومت، فداکاری، ایستادگی و اخلاص و با بسیج همه امکانات شکل گرفت، تصرح کرد: در روستا‌ها روستاییان حتی از شیر گاو و تخم مرغ خانه خود برای پشتیبانی از جنگ دریغ نکردند. واژه‌های مقدس و معنوی در کشور ما نهادینه شد. پوشیدن ردای پاک شهادت احیا شد. آن زمان همدیگر را هل می‌دادیم تا در صف جبهه قرار بگیریم و امروز همدیگر را برای گرفتن پست و مسوولیت هل می‌دهیم. شرایطی فراهم شد تا از هم برای رفتن به جبهه و مقابله با دشمن سبقت بگیریم.

استاندار تهران تاکید کرد: در آن روز‌ها سرمایه اجتماعی و همبستگی مردم و دولت به اوج خود رسیده بود. این جنگ گنجی برای مردم و انقلاب ما بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمایش بسیار پرمعنایی دارند که دفاع مقدس برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که ملت ایران تا مدت‌های طولانی می‌تواند از آن استخراج، استفاده کرده و روی آن سرمایه‌گذاری کند. اگر امروز خط مقدم دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و تمامیت ارضی ماست به برکت رزمندگان و فرماندهانی چون حاج قاسم است.

وی دفاع مقدس را بیمه‌کننده کشور علیه توطئه‌های خارجی دانست و افزود: تفکر بسیجی و تفکر بیداری بر اساس الگوپذیری از همان گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس شکل گرفته است. اگر امروز می‌بینیم نیروی انتظامی به کمک مدافعان سلامت آمده و اگر عزیزان سپاهی در شبانه‌روزی کردن امر واکسیناسیون همت می‌کنند اگر آحاد جامعه بسیج شدند تا ارتقاء سلامتی داشته باشیم ناشی از آموخته‌های دفاع مقدس است.

استاندار تهران در پایان اشاره کرد: اگر علاقه‌مند به تحقق وصایای امام و پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم باید آموزه‌های دفاع مقدس را در تمام وجوه زندگی به عنوان امری مقدس تلقی کنیم. همواره بدهکار خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان هستیم. باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم از مسوولین رضایت داشته باشند لذا باید رابطه خوب مردم و مسوولین که در دوران دفاع مقدس به بیشترین حد رسیده بود را احیا کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار