نماینده ولی فقیه در مازندران:

عاشورا و دفاع مقدس را درست روایتگری کنیم

«محمدی لائینی» گفت: خطر تحریف در کمین دفاع مقدس و حرکت عاشورایی است و باید با روایتگری درست و عملگرایی صحیح به جامعه تبیین کنیم.
کد خبر: ۴۷۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ - 20September 2021

عاشورا و دفاع مقدس را با روایتگری درست از خطر تحریف نجات دهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست کارگروه برگزاری مراسم اربعین حسینی با تسلیت اربعین امام حسین (ع) و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نمونه عینی، عملی و اجرایی درس امام حسین در دوره و زمان کنونی است و خوب نتیجه گرفتیم.

وی افزود: ملتی که درس و راه حسین را سرلوحه خود قرار بدهد هم در دنیا به عزت و شرف و رشد و استقلال می‌رسد و هم در آخرت سعادتمند خواهد شد.

محمدی لائینی با بیان اینکه شعار «الحسین سفینه النجاه» شعار زیبایی است که برای سال جاری انتخاب شده است، بیان داشت: حسین سفینه نجات است و هر جا سیره و روش امام حسین پیاده شد نتیجه بخش بود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه عزت‌خواهی، نترسی، صلابت، استقلال، آزادی و حریت، ستیزه با استکبار و ظالمان، فداکاری، حماسه و ایثار راه و سیره حسینی است، خاطرنشان کرد: هر جا دنبال بازی سیاسی و سیاسی بازی و سیاسی کاری و سازش با دشمن، اعتماد با دشمن، لبخند با دشمن، معامله با دشمن، پناه به دشمن و تابعیت در سرزمین دشمن رفتیم که با روح حرکت عاشورایی سازگاری نداشت شکست خوردیم.

این مسئول با بیان اینکه امام حسین امان نامه را رد کرده است، اما برخی از مسئولین دوتابعیتی می‌شوند، اظهار داشت: هر جا حرکت جامعه و ملت و دولت در ریل‌گذاری امام حسین صورت گرفت کاملا جلو رفتیم و هر جا غیر از این شد، پس زدیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: عاشورا و اربعین سمبل و نمادی از آن درس هاست و نباید درس اصیل بدون تحریف را فراموش کنیم و باید به جامعه عرضه کنیم چراکه تحریف از بزرگترین تهدید‌ها است و خطر تحریف در کمین دفاع مقدس و حرکت عاشورایی است و باید حرکت اصیل را با روایتگری درست و عملگرایی صحیح به جامعه تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر روضه و مصیبت و برنامه‌ها باید همدلی و همدردی و عشق و علاقه خودمان را به امام حسین (ع) نشان دهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مردمی حسینی داریم، اذعان داشت: ما ملت عاشورایی و حسینی و انقلابی هستیم و کسی نمی‌تواند این ملت را از عاشورا و عاشورا را از این ملت جدا کند حتی ویروس کرونا.

وی با بیان اینکه ملت امام حسین در هر شرایطی ارادت خود را به امام حسین ابراز می‌دارد و متناسب با شرایط و حفظ دستورالعمل‌های لازم برنامه‌ها را برگزار می‌کند همچنانکه تاکنون بالاترین رعایتمندی را نسبت به این مسائل داشتند، تصریح کرد: این باید ادامه پیدا کند و نباید بهانه دست دیگران بدهیم چراکه هدف ما حفظ عزاداران حسینی است و باید غیرت ولایی و رهبری داشته باشیم و واکسن و ماسک را بزنیم و مراسم را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار