در نشریه خط حزب‌الله مطرح شد؛

تأثیر روضه سیدالشهدا (ع) بر انسان‌سازی در کلام امام خمینی (ره)

نشریه خط حزب‌الله در شماره جدید خود به انتشار بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با تأثیر روضه و گریه بر انسان‌سازی پرداخت.
کد خبر: ۴۸۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ - 29September 2021

تأثیر روضه بر انسان‌سازی در کلام امام خمینی (ره)به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره ۳۰۷ نشریه خط حزب‌الله با عنوان «اربعین فراق» منتشر شد. این نشریه هر هفته به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر می‌شود و به تناسب مسائل مختلف به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌پردازد.

خط حزب‌الله در این شماره خود در قسمت «کلام امام (ره)» به انتشار بیانات ایشان در رابطه با تأثیری که روضه و گریه بر انسان‌سازی می‌گذارد، پرداخته است که به شرح زیر است: «این روضه و این گریه انسان‌ساز است و انسان را درست می‌کند. این مجالس روضه و این مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع)، آن تبلیغات ضدظلم و ضدطاغوت است.

بیان ظلمی که به مظلوم شده است، تا آخر باید ادامه داشته باشد. اساسی که همه چیز را تا حال نگاه داشته است، سیدالشهداء (ع) است.

پیامبر (ص) هم فرمودند «أنا من حسین» یعنی دیانت را او نگاه می‌دارد و این فداکاری دیانت اسلام را نگاه داشته است و ما باید آن را نگاه داریم.

روضه‌خوانی است که عواطف مردم را تهییج می‌کند که برای همه چیز حاضرند. همه آرزوی شهادت می‌کردند. همان شهادتی که سید آن سیدالشهداء (ع) بود.

اینهاست که همه چیز را نگاه داشته است.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها