مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

انتقال معارف دفاع مقدس در گرو استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی است

سرهنگ «حقدادیان» گفت: اگر بخواهیم برکات دفاع مقدس و سیره شهدا را به نسل جدید انتقال دهیم، ملزم به استفاده از رسانه و فضای مجازی هستیم لذا در برنامه‌های هفته دفاع مقدس، توجه ویژه‌ای به رسانه‌ها و فضای مجازی شده است.
کد خبر: ۴۷۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ - 22September 2021

سرهنگ پاسدار «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد به تشریح برنامه‌های جامع استان در هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان، سلسله جلسات متعددی با حضور مسئولان، نمایندگان رده‌های نیروهای مسلح همچون قرارگاه نزاجا در منطقه شمال شرق، سپاه امام رضا (ع)، فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، نواحی مقاومت بسیج و نهادهای مختلف اجرایی و فرهنگی نظیر استانداری خراسان رضوی، جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها، آستان قدس رضوی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کرد. از سوی دیگر، تشکل‌های مردم نهاد نیز برنامه‌های متعدد و متنوعی در دستورکار خود دارند که در نتیجه این هماهنگی‌های ستادی، پیش‌بینی ما این است که بالغ بر 10 هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس سال جاری اجرا شود.

وی افزود: آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و یکصد و 10 هزار رزمنده یگان‌های رزم خراسان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل که با سخنرانی ریاست جمهور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی از طریق ارتباط زنده تصویری برگزار شد، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان بود که در آن از 500 نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در نیروهای مسلح، خانواده شهدا، جهادگران به نمایندگی از جامعه ایثارگران استان تقدیر صورت گرفت و با حضور نمایندگان بیش از ده‌ها پایگاه اطلاع‌رسانی، خبرگزاری و خبرنگار و عکاس از اصحاب رسانه استان، بازخورد رسانه‌ای بسیار موفقی هم داشت.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به دلیل ملاحظات کرونایی، یادواره‌های گسترده شهدا در قالب روضه‌های محدود در مقابل درب منازل خانواده‌های معظم ایثارگران برگزار خواهد شد و 200 نقطه در مشهد و مجموعاً هزار نقطه در سرتاسر استان برای اجرای این آیین شناسایی شده‌اند. علاوه بر این، اجرای سلسله مراسمات «آبروی محله»، افتتاح ساختمان مقاومت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: جلسات هم‌اندیشی داخلی همچون نشست تخصصی کمیته رسانه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هماهنگی‌های ستادی با یگان‌های مختلف نیروهای مسلح و صداوسیما، رونمایی از ده‌ها عنوان کتاب، میزبانی خراسان رضوی از جشنواره ملی فانوس و دریافت بیش از 400 اثر سینمایی و هنری، برگزاری مرحله استانی جشنواره تئاتر سنگر و رژه موتوری با هماهنگی شورای تأمین در هر شهرستان از دیگر سرفصل‌های تعریف شده برای برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال است.

حقدادیان ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی ثبت برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس ابراز داشت: با هدف ثبت فعالیت‌های فرهنگی ویژه دفاع مقدس، سامانه برنامه‌ها به نشانی www.DefaDoc.ir طراحی شده تا دغدغه‌مندان و فعالان نشر معارف دفاع مقدس بتوانند برنامه‌های اجراشده خود را ثبت و البته آن را در شناسنامه عملکردی خراسان رضوی بگنجانند. همچنین سامانه پیامکی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شماره 30003300008440 می‌تواند به موازات سایت محتوایی اداره‌کل، پل ارتباطی مؤثری با فعالان حوزه دفاع مقدس باشد.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پاسخ به سوالی پیرامون مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی که با هدف تأثیرگذاری بر قشر جوان جامعه در دستورکار هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور دولت سیزدهم به صراحت بر ضرورت توجه به رسانه‌ها تأکید داشتند. در شرایط کنونی، اگر بخواهیم برکات دفاع مقدس و سیره شهدا را به نسل جدید انتقال دهیم، ملزم به استفاده از رسانه و فضای مجازی هستیم لذا در جریان برنامه‌ریزی ها برای گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، توجه ویژه‌ای به عرصه‌های فرهنگی مختلف اعم از تبلیغات، فضاسازی محیطی شهر مشهد و شهرستان‌ها و همچنین بازنشر محتوای رسانه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده است تا نسل جوان نیز با این برنامه‌ها همراهی داشته باشد.

وی تأکید کرد: پس از برگزاری نشست خبری در آستانه هفته دفاع مقدس، گفت‌وگوی زنده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در شبکه استانی که با هدف معرفی کامل اهداف و رویکردهای این اداره برای مردم انجام شد، با بازخورد مناسبی از جانب بینندگان مواجه و منجر به روشنگری در این زمینه شد. علاوه بر این، ارسال تیزر روزشمار دفاع مقدس و آیین تجلیل از پیشکسوتان به رسانه‌ها به موازات بازنشر مصاحبه‌های خبری خبرگزاری دفاع مقدس استان در شبکه‌های اجتماعی، موج رسانه‌ای مؤثری را در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس ایجاد کرد و بر همین اساس، پیش‌بینی می‌کنیم که در برنامه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، کارشناسان و مسئولان نظامی ارشد استان، راویان و‌‌‌‌‌‌ همچنین حضور نسل جوان و دهه هشتادی دختر و پسر در مسابقه‌های جداگانه در رادیو، مسابقات پیامکی در صدا وسیما با محوریت دفاع مقدس در برنامه‌های صبحگاهی صبح بخیر خراسان و صبح خراسانی، پلاک 8 در سیمای استانی برگزار می‌شود با استقبال خوبی از ناحیه مردم مواجه شود.

حقدادیان در انتها ابراز امیدواری کرد: باید به این حقیقت معتقد باشیم که بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، بهترین راهکار برای مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمن و دروغ‌پراکنی معاندین در شبکه‌های اجتماعی است و امیدواریم تا با بکارگیری ظرفیت‌ها بتوانیم در مسیر شهدا گام برداریم و معارف دفاع مقدس را به مردم و نسل جوان انتقال دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار