فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان:

تصاویر شهدای دفاع مقدس در کنار آثار تاریخی اصفهان نصب شوند

سردار «فدا» با بیان این‌که یک سوم از فرماندهان، دلیران و سرداران دفاع مقدس متعلق به استان اصفهان هستند، گفت: برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌توانیم تصویر این بزرگان را در کنار آثار تاریخی و قدیمی مانند میدان امام خمینی (ره) و مسجد «شیخ لطف‌الله» اصفهان در معرض دید قرار دهیم.
کد خبر: ۴۷۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ - 21September 2021

یک سوم از فرماندهان و سرداران متعلق به استان اصفهان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجتبی فدا» فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان که در راستای همایش ملی تجلیل از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، اظهار داشت: یک ‌ششم شهدای دانش‌آموز و یک پنجم شهدای روحانی و یک چهارم شهدای ورزشکار مربوط به استان اصفهان هستند و همچنین یک سوم از فرماندهان، دلیران و سرداران دفاع مقدس نیز متعلق به این استان هستند.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌توانیم تصویر این بزرگان را در کنار آثار تاریخی و قدیمی مانند میدان امام خمینی (ره) و مسجد «شیخ لطف‌الله» در معرض دید قرار دهیم و از رشادت‌ها و دلیری‌های این بزرگمردان در قالب کتاب، شعر، فیلم، آثار تجسمی، نماد‌ها و المان‌ها، تولید محتوا کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بیان کرد: اگر امروز اربعین و عاشورا و حرکت امام حسین (ع) زنده است، نسل‌ها آن را نفر به نفر و هیئت به هیئت منتقل کردند و به برکت عاشورا و الگو گرفتن از حرکت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، دفاع مقدس را رقم زدند.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌ها باید کارکرد خود را در دفاع مقدس بازگویی کرده تا آن را به نسل بعد منتقل و این آثار را ماندگار کنند.

سردار فدا با بیان این‌که با هماهنگی شورای تبلیغات استان اصفهان، کنگره‌ها و بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان به‌صورت سالانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: به نیت ۲۴ هزار شهید استان، ۲۴۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در سطح استان کاشه شده و ۲۴ هزار سری جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت و نیازمند تهیه می‌شود و همچنین ۲ هزار و ۴۰۰ مسکن برای محرومان ساخته شده و ۲۴ هزار شغل برای جوانان نیازمند ایجاد می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: این اقدامات را به تأسی از امام راحل که شخصیتی مردمی داشت و همواره به فکر درد و رنج مردم بود، انجام دهید و همه ظرفیت‌های کشور و استان‌ها را برای انقلاب اسلامی و مردم به کار بگیرید و امیدواریم روحیه‌ای جهادی در حل مشکل مردم و حول تفکرات امام خمینی (ره) شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از افرادی که حضور در جبهه‌ها را درک کرده و دستگاه‌های مختلف، انتظار داریم تا برای تاثیرگذاری و انتقال پیام‌های انقلاب اسلامی و همچنین با کمک نسل جوان، دانش‌آموز و دانشجویان در تحقق گام دوم انقلاب همت کنند؛ چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور و وطن امانتی است که شهدا با خون خود در اختیار ما قرار دادند و باید این امانت را به سرانجام مقصود برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها