سرلشکر سلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ دفاع مقدس در جامعه جاری است

فرمانده کل سپاه با اشاره به آثار و دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس و تأثیرات آن به‌عنوان یک فرهنگ، هویت و شخصیت در جامعه امروز ما جاری است و استادگی ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی دشمنان واقع الهام گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۷۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵ - 27September 2021

آثار دفاع مقدس همچون یک هویت و فرهنگ در کشور ما جاری استسردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به توطئه دشمنان علیه ایران در آغازین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حالی که ملت ایران به تازگی علیه رژیم طاغوت انقلاب کرده بود، تلاش کردند تا اجازه ندهند نظام اسلامی در این سرزمین شکل بگیرد، از این رو جنگ وسیعی را به ملت ایران تحمیل کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران در این جنگ نابرابر که به لحاظ تاریخی بعد از واقعه کربلا نابرابرترین جنگ محسوب می‌شد، با رهبری امام راحل، الهام گرفتن از مکتب عاشورا، برخورداری از قدرت ایمان و  اتکاء به خدا، در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد.

فرمانده کل سپاه افزود: طبق محاسبات جهانی، این جنگ باید به شکست ایران منجر می‌شد؛ اما سرانجام، این اراده ملت سلحشور و مؤمن ایران بود که بر دشمنان تحمیل شد و جنگ با پیروزی ملت بزرگ ایران خاتمه یافت.

سرلشکر سلامی با اشاره به آثار و دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس و تأثیرات آن به‌عنوان یک فرهنگ، یک روح و به‌عنوان یک هویت و شخصیت در جامعه امروز ما جاری است.

وی اضافه کرد: امروز نیز ایستادگی ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی دشمنان در واقع الهام گرفته از همان فرهنگ دفاع مقدس است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک قطعه جداشده از تاریخ گذشته نیست، بلکه یک حقیقت جاری و ساری است که ان‌شاءالله این فرهنگ در کشور ما ادامه خواهد یافت و ملت ایران به واسطه آن، پیروزی‌های بزرگتری را مقابل دشمنان به دست خواهند آورد و ثمرات خون شهدای عزیز را حفظ خواهند کرد و پرچم پر افتخار این نظام را بر قله‌های رفیع پیشرفت، عزت، منزلت و اعتبار جهانی به اهتزاز درخواهد آورد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار