مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به جمع آوری و حفظ آثار شهدا و پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس

سردار «اسلامی» با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به حفظ آثار شهدا و پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس گفت: باید حداقل برای هر روحانی شهید یک کتاب بنویسیم یا مستندی کوتاه بسازیم تا این آثار در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
کد خبر: ۴۷۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ - 23September 2021

ضرورت توجه بیشتر به جمع آوری و حفظ آثار شهدا و پیشکسوتان روحانی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ظهر امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس و عرصه مقاومت که در مرکز مدیریت حوزه عملیه برادران استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، مسئولیت روشنگری و هدایت رزمندگان بر عهده روحانیون بود.

وی با اشاره به نقش پررنگ و برجسته روحانیت در دوران دفاع مقدس و پس از آن در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد: در حوزه شهدای روحانی در استان البرز اقدامات زیادی انجام نشده که امید است به برکت فعالیت کنگره شهدای روحانی، دست به دست هم دهیم و گام‌های مؤثری را در این زمینه برداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری یادواره شهدای روحانی و نیز تدوین زندگی‌نامه شهدای روحانی استان این استان بیان داشت: اکنون که یادگاران دفاع مقدس در قید حیات هستند، کم و بیش به این موضوع توجه می‌شود اما در آینده عدم وجود آثار و اسنادی از شهدای روحانی، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، تدوین زندگی‌نامه شهدای روحانی را آغاز کرده اما جامع و کامل نیست، عنوان کرد: باید حداقل برای هر روحانی شهید یک کتاب نوشته یا مستندی کوتاه ساخته شود تا این آثار به‌منظور انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی این اقدام را گوشه‌ای از رسالت متولیان این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: نباید با غفلت ورزیدن از این موضوع، آن را به دست فراموشی بسپاریم. پس از ما، نسل جوان اداره امور را به دست می‌گیرند و در این زمینه به فعالیت می‌پردازند بنابراین لازم است اطلاعات و آگاهی لازم را درباره این موضوعات داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: در صورت پیگیری این موضوع یادگاری ارزشمندی از ما بر جای مانده و هزاران سال، این راه زنده خواهد ماند. در صورت آمادگی حوزه علمیه برادران، اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز نیز این آمادگی را دارد تا به کمک این مجموعه، گام‌های مثبت و ماندگاری را در حوزه شهدا و پیشکسوتان روحانی بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها