مروری بر زندگی‌نامه شهید «حمیدرضا ابراهیمی»

شهید «حمیدرضا ابراهیمی» در سال ۱۳۴۴ در کوهدشت به دنیا آمد. در دوران دفاع مقدس بیش از شش سال مخلصانه جنگید و به قلب دشمن یورش می‌برد و سرانجام در تاریخ سوم مرداد ماه ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۷۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ - 24September 2021

مروری بر زندگینامه شهید «حمیدرضا ابراهیمی»

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، شهید «حمید رضا ابراهیمی» در سال ۱۳۴۴ در روستای گنجینه ضرونی از توابع شهرستان کوهدشت به دنیا آمد.

در دوران کودکی تحصیلات ابتدایی خود را در روستا سپری کرد و در این ایام به کمک خانواده‌اش در امر کشاورزی همت می‌گماشت. ایشان برای ادامه تحصیل راهی کوهدشت شد و بعد از طی دوران راهنمایی به محض اینکه در خود توان گرفتن سلاح را دید سنگر تحصیل را رها کرد و به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و به عضویت رسمی سپاه درآمد و خود را ملبس به لباس آقا اباعبدالله الحسین (ع) نمود. شهید حمیدرضا بیش از ۶ سال مخلصانه جنگید و به قلب دشمن یورش می‌برد و سرانجام در تاریخ سوم مرداد ماه 1367 در عملیات مرصاد توسط منافقین کوردل به فیض والای شهادت نائل آمد. شهید ابراهیمی فردی شجاع و دلیر به علت رشادت‌هایی که از خود نشان داد در سمت‌های فرمانده گردان علی ابن ابیطالب بوکان-فرمانده محور عملیاتی سردشت-فرمانده گردان جندالله مهاباد-معاونت عملیات مهاباد-معاونت گردان خط شکن محبیبن-فرمانده گردان عاشورا و فرمانده محور عملیاتی لشگر ۵۷ ابوالفضل (ع) مشغول فعالیت شد و به هدایت نیروهای بسیجی در امر عملیات‌های آفندی و پدافندی پرداخت.

خاطرات شهید حمیدرضا ابراهیمی به نقل از قاسم اسدی

بعد از پیاده روی بسیار زیاد در دل شب و شکستن خط دشمن در عملیات والفجر مقدماتی و تصرف موانع و مواضع و سنگرهای مستحکم بعثی‌ها، تقریباً صبح بود که به علت مقاومت بسیار زیاد دشمن و عدم پشتیبانی نیروهای خودی پیشروی ما متوقف شد و داخل سنگرها و مواضع تصرف شده از دشمن موضع گرفتیم.نیروهای بعثی از هر طرف ما را محاصره کرده بودند.حدود ساعت ده صبح بود که در گیر و دار جنگ هر کدام از دلاورمردان بسیجی با تمام توان می‌جنگیدند و مقاومت می‌کردند.

برادر عزیز رسول زیودار معاون گردان فتح از تیپ ۱۵ امام حسن (ع)که در عملیات‌های بعدی به درجه رفیع شهادت رسید را دیدم که در جلو خاکریز یعنی قسمتی که به طرف دشمن بود با تمام شجاعت مشغول زدن آرپی چی به طرف ضد هوائی چهار لول دشمن که به جای تیربار از آن استفاده می‌کردند و بچه‌ها را زیر رگبار گلوله گرفته بود شلیک می‌کرد.

موشک آرپی چی به ضد هوائی اصابت کرد و دود به هوا بلند شد صدای تکبیر رزمندگان برخاست و با شهامت و شجاعت این بزرگوار روحیه آنان تقویت شد.

«شجاعت»

گردان عاشورا از تیپ ۵۷ ابوالفضل (ع)به فرماندهی حمید ابراهیمی در عملیات نفوذی منطقه غمیش آن طرف عراق به عنوان اولین گردان عمل کننده وارد میدان شد.

حمید رضا در دل شب تاریک گروهان یکم این گردان را با کمال شجاعت و دقت به صورتی از خط دشمن عبور داد و به پشت سر آنها رساند که اصلاً دشمن متوجه نشد خود این عزیز به تنهایی چندین نفر از تکاوران عراقی را به هلاکت رساند.

همین بزرگوار با این همه شجاعت و شهامت یک روز ظهر در ارتفاعات گمو-واقع در منطقه یاد شده که نماز جماعت برگزار شد و من سعادت داشتم در کنار ایشان باشم.

متوجه شدم که در حال نماز گریه می‌کرد و در مقابل عظمت و بزرگی خداوند عزیز و حکیم تسلیم و خاضع بود.

شهید حمید رضا ابراهیمی در عملیات مرصاد به دست منافقین وطن فروش و جنایت کار به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها