وقف خانه خواهران سیرجانی به یاد شهدا برای فعالیت‌های قرآنی

دو خواهر سیرجانی ساختمان نوساز مسکونی خود را به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس به مرکز قرآنی جامعه‌النور سیرجان اهدا کردند.
کد خبر: ۴۷۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ - 24September 2021

وقف خانه خواهران سیرجانی به یاد شهدا برای فعالیت‌های قرآنی

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «مریم و عشرت محیاپور» دو خواهر سیرجانی هستند که ساختمان نوساز مسکونی خود را در هفته دفاع مقدس و به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس به مرکز قرآنی جامعه‌النور سیرجان اهدا کردند این ساختمان 200 متر مربع مساحت و به مبلغ بیش از 30 میلیارد ریال ارزش ریالی دارد.

اعظم خدامی مدیر مرکز قرآنی جامعه‌النور سیرجان در این ارتباط اظهار داشت: این دو خواهر خیر قرآنی وقف خود را با هدف باقیات و صالحات به والدین مرحومشان اهدا کردند تا بتوانیم در مرکز شماره دو جامعه‌النور نیز قرآن‌آموزان و حافظان قرآن کریم بیشتری را تربیت کنیم.

مرکز قرآنی شماره یک جامعه‌النور سیرجان برای بیش از 200 نفر از جوانان و نوجوانان دوره‌های آموزشی حفظ را برگزار می‌کند که طی مراسمی از 103 نفر حافظ سه تا 30 جزء قرآن کریم از قرآن‌آموزان این مرکز تجلیل شد.

مرکز شماره یک جامعه‌النور سیرجان نیز در سال 93 توسط خیر قرآنی آقای رسول مرادپور به این مرکز قرآنی اهدا شد، موسسه قرآنی و کتابخانه جامعة‌النورسیرجان با زیربنای 500 متر مربع در دو طبقه و با هزینه 6 میلیارد ریال ساخته شده و تمام هزینه‌های ساخت این مرکز از سوی خیران سیرجانی تامین شده است.

حجت‌الاسلام «سیدمحمود حسینی» امام جمعه سیرجان در این مراسم ضمن قدردانی از حافظان قرآن کریم گفت: در تلاطم این روزگار که با بیماری و مشکلات اقتصادی عجین شده برای آرامش یافتن به قرآن نیازمندیم و همه باید این مهم را تجربه کنند و جامعه قرآنی برای این مدال افتخار بر خود ببالد.

وی تقویت زیرساخت‌های قرآنی در شهرستان را خواستار شد و افزود: همه تشکل‌های مردمی و خیران باید دست به کار شوند که قرآن بهترین آموزش و علم برای نسل بشر محسوب می‌شود و جامعه امروزی بسیار نیازمند ادب آموزی در این مکتب است و جامعه‌ای که با قرآن فاصله دارد قطعا آرامش روحی و روانی ندارد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر(ص) برای مسلمین محسوب می‌شود، اما امت اسلامی آن‌گونه که شایسته‌ است برای استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان نداده که باید در نظام اسلامی جبران کنیم .

شهباز حسن‌پور افزود: جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از واقعیت قرآن و علوم اهل بیت(ع) متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری شده است امت اسلامی آن‌گونه که شایسته‌ است برای استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان دهد و به واقعیت قرآن توجه و عمل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار