امام جمعه موقت یاسوج:

نهادینه‌شدن فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام «حکمتی‌نیک» گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس نهادینه‌شدن فرهنگ شهادت، ایثار و ولایت‌مداری بود و اگر جوانان ما آمادگی در برابر دشمن داشته و در رکاب حاج قاسم به دفاع از حرم می‌پردازند به دلیل الگوبرداری از دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۷۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ - 24September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یاسج، حجت‌الاسلام «سیروس حکمتی‌نیک» امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: دو سالی هست که آموزش در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و کرونا اجازه نداده که تعلیم و تربیت به صورت حضوری باشد که لازم است امسال آموزش و پرورش، معلمان و خانواده‌ها در امر آموزش تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: امید است با واکسیناسیون دوباره شاهد حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باشیم و نشاط و شادابی را در فضای آموزشی همراه با تعلیم و تربیت مشاهده کنیم.

حکمتی‌نیک با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم، ضمن تسلیت این ایام، افزود: نهضت امام حسین (ع) دو رکن خون و پیام دارد که رکن خون در وسط میدان توسط امام و یارانش در دشت کربلا صورت گرفت و رکن مهم پیام، توسط عقیله بنی هاشم در گذر زمان به ما منتقل شد و آن را حضرت زینب به زیبایی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: جریان پیاده‌روی اربعین تحت تاثیر کرونا قرار گرفته که امیدواریم با رفع این مشکل زائرین دوباره در این حرکت بزرگ شرکت کرده و پازل شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی تکمیل شود.

امام جمعه موقت یاسوج با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ابراز کرد: دفاع مقدس نبردی نامتقارن بود که با تأسی از محرم و عاشورا در کشور اتفاق افتاد، اصحاب امام حسین (ع) با ۷۲ نفر در برابر لشکر یزیدیان ایستادند و در دفاع مقدس نیز چنین اتفاقی افتاد به طوری‌که در یک طرف قضیه حزب بعث عراق به همراه همه کشورهای غربی تسلیحات آنها و کشورهای عربی و دلارها و دینارهای آنها بود و در طرف دیگر نظام اسلامی تنهای تنها قرار داشت.

حکمتی‌نیک گفت: در دوره‌ای که ارتش وجود نداشت و سپاه و بسیج به انسجام نرسیده بود با درایت و هوشمندی امام (ره) و با حضور اقشار مختلف افتخار بزرگی ایجاد شد و در حالی که جنگ برای هر کشوری تهدید بود اما برای ما فرصت شد و دستاوردهای زیادی داشتیم.

وی تصریح کرد: جنگ برای ما یک نعمت بود و از مهم‌ترین دستاوردهای جنگ نهادینه شدن فرهنگ شهادت، ایثار و ولایتمداری بود و اگر جوانان ما آمادگی در برابر دشمن داشته و در رکاب حاج قاسم به دفاع از حرم می‌پردازند به دلیل الگوبرداری از دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی نصیب ما شد و همین تجربیات حاج قاسم را در جنگ نیابتی که تکفیری‌ها راه انداخته بودند پیروز کرد، گفت: توانمندی‌های دفاعی زیادی با دفاع مقدس ایجاد شد و با اینکه تحریم بودیم به توانمندی‌های بسیاری در زمین دریا و هوا دست یافتیم.

حکمتی‌نیک رشادت‌های دفاع مقدس را بی‌نظیر دانست و متذکر شد: نیروهای مسلح جنگ را اداره کردند و یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها